TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
(Taas) vaihdon toiminnasta harjoituksissa (Cati 2006-08-16 8:15)

Parillista alkaa (taas) ärsyttää...

Solentzara
2006-08-19 12:00

"Nykyisellä systeemillä monelta kurssilta on tippunut pois pariskuntia, eli myös sitä puuttuvaa osapuolta, ketä tämä palvelee?"-Nanna

Mitä hyötyä kurssilla on saada lisää puuttuvaa osapuolta, jos hän tanssii koko ajan parin kanssa? Eikö puuttuvaa osapuolta tarvita nimenomaan harjoittelukumppaniksi niille ylimääräisille toisen sukupuolen edustajille? Toisaalta myös pariskunnille olisi tarpeellista harjoitella muittenkin kuin oman parinsa kanssa. Kun on tanssinut vain oman parinsa kanssa ja luulee olevansa hyväkin tanssija, voi olla aikamoinen yllätys että tanssi ei tarvittaessa jonkun toisen kanssa sujukaan oikein hyvin. Tyylejä on monia, ja varsinkin vienti- ja seuraamisharjoitusta ei vakituisen parin kanssa saa samalla tavoin kuin vieraan kanssa. Oman kumppanin kuviot kun alkaa osata jo ennalta. Pariskunnilla on se etu, että he voivat jälkikäteen harjoitella yhdessä tanssipaikoilla. Parittomat eivät aina jatkossakaan pääse harjoittelemaan oppimiaan kuvioita. En kannata parinvaihtoon pakottamista, mutta kyllä minä olen joskus poistunut kurssilta suuttuneena, kun parinvaihto ei ole toiminut ja olen saanut seisoskella suurimman osan aikaa. Siinä ovat rahani todella menneet hukkaan.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu