TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
(Taas) vaihdon toiminnasta harjoituksissa (Cati 2006-08-16 8:15)

Parillista alkaa (taas) ärsyttää...

Nanna
2006-08-17 15:52

"Kokemuksen perusteella ja yksinäisenä olen siis ehdottomasti vaihtojen kannalla. Kaikki maksavat kurssista eikä kenelläkään, pareittain tulevillakaan, saisi olla etuoikeuksia." - Jora

Eilen päähän saadun kyynärpääiskun takia tänään ei ole ollut järjensuoksu järin kehuttavaa, olen vähän sekava, mutta koitan silti kirjoittaa jotain järjellistä.

En siis ymmärtänyt tätä. (Tämä seuraava ei ole vain Joralle, etenkään, jos ymmärsin väärin.)

Eli parin kanssa tuleva ei saisi tanssia vain parinsa kanssa, tai olla koko ajan parillisena, koska hänellä ei saa olla etuoikeuksia?

Ei kai tämä nyt niin voinut mennä... Sehän olisi todella epäreilua parillista kohtaan! Hän on saanut houkutelluksi kurssille lisää puuttuvaa osapuolta tai sitten hän vaan sattuu olemaan saanut itselleen parin, yleensä siihen jotain ponnisteluja tarvitaan. Kuitenkaan hän ei saisi nauttia siitä, että hänellä on pari, vaan hänen velvollisuutensa on tavallaan lainata paria muille, jotta hänen parinsa olisi kaikkien ilo.

Mitä noihin maksuihin tulee, nimenomaan, kaikki maksavat saman verran! Joku jopa kirjoitti, että kursseille parin kanssa tulevan pitää tavallaan jo sisällyttää kurssimaksuunsa se että laittaa parinsa vaihtoon yhteisen edun nimissä vaikkakin kurssi on kaikille samanhintainen. Tällä periaattehan kurssimaksu on korkeampi sille joka tulee parin kanssa. Paljon fiksumpaahan olisi, että parin kanssa tullessa saa alennusta. Silloin tämä kannustaisi ihmisiä kaivamaan itselleen parin ja ainakin tasapainottaisi parijakaumaa. Nykyisellä systeemillä monelta kurssilta on tippunut pois pariskuntia, eli myös sitä puuttuvaa osapuolta, ketä tämä palvelee?

Mä olen varmaan tosi kylmä ihminen, mutta mun sympatiat ei nyt kyllä ihan tuohon riitä... Jos sitten vaihtaa ihan vaan siksi, että sattuu siitä tykkäämään itse, ei siinä mitään, mutta tuollaiset perustelut ovat lähinnä naurettavia!

Kirjoittajan avainsanat: parinvaihto

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu