TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
(Taas) vaihdon toiminnasta harjoituksissa ("Reino" 2006-08-15 17:57)

(Taas) vaihdon hyödyllisyydestä harjoituksissa

Jora
2006-08-17 15:18

Se, miksi jotakuta ahdistaa, ei kuulu kenellekään eikä sitä välttämättä osaa edes selittää toiselle.

Tästä olen samaa mieltä. Ryhmissä on tyypillisesti henkilöitä, joiden kanssa harjoittelu voi olla ahdistavaa, mutta asia kompensoituu yleensä plussalle niiden "mukavien" kanssa. Kokemuksen perusteella ja yksinäisenä olen siis ehdottomasti vaihtojen kannalla. Kaikki maksavat kurssista eikä kenelläkään, pareittain tulevillakaan, saisi olla etuoikeuksia.

Kilpatanssien harjoittelu on aivan eri asia, sopiva ja vakituinen pari pitää olla. Vaihto voisi toki tässäkin toimia, ellei vielä ole löytänyt lopullista kilpapariaan (tämä vaikkapa vihjeenä seuroille uusien harrastajien mukaansaamiseksi).

Jos pareja ei vaihdettaisi (tasaparit) ja saisin todella epätoivotun (lue: vain minun mielestä) parin, ko. koulussa harjoittelu voisi päättyä siihen. Tietysti hyvällä tuurilla se pari voisi olla mieluisin oppimisen kannalta, ehkä muutenkin. Mieluummin jättäisin tämän riskin ottamatta. Ja todettakoon, että ne parinsa kanssa tulleet daamit ovat usein jostain syystä sieltä mieluisimmasta päästä (taas ehkä vain minun mielestä).

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu