TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vieraalla lavalla ei pääse tanssimaan? (Dieda 2006-08-10 12:31)

Vieraalla lavalla ei pääse tanssimaan?

Dieda
2006-08-10 12:31

Tasaisin väliajoin saa täältä lukea, miten joku nainen on päättänyt avartaa maailmaansa kokeilemalla uutta tanssipaikkaa ja saanut kokea karvaan pettymyksen: kukaan ei tullut hakemaan. Sitten kyseinen paikka haukutaan palstalla sisäpiirin hiekkalaatikoksi, jonne ei muilla ole asiaa.

Välillä ihmettelen tätä suuresti, sillä itse en ole joutunut vastaavaa kokemaan oikeastaan koskaan. Reilun vuoden olen tanssia harrastanut, ja 14 eri tanssipaikkaa on tullut käytyä. Kertaakaan en ole koko iltaa joutunut istumaan, ja monissa paikoissa on ollut niin paljon vientiä, että vain pari tanssia olen joutunut jättämään väliin.

Kyse ei voi olla upeasta tanssitaidosta, sillä viime kesänä olin ainakin kaikkea muuta kuin loistava tanssija - en ollut kuullutkaan fuskusta, buggista ja boogie woogiesta ja katsoin kateellisena muiden cha cha:ta, rumbaa ja jiveä ajatellen "kyllä minäkin vielä joskus".

En oikeastaan tiedä, miksi olen niin hyvin päässyt tanssimaan uutenakin tulokkaana paikoissa, joissa ei ole yhtäkään entuudestaan tuttua. Mutta jos nyt jonkinlainen analyysi pitäisi kehitellä tanssipaikkakäyttäytymisestäni, se menisi suurin piirtein näin: Yritän aina päästä hakurivin etualalle, seison ryhdikkäästi (mutta en ylpeän näköisenä), kädet eivät missään nimessä saa olla puuskassa, sillä se on torjuva ele. Hymyilen ja katselen hakijoiden rivistöä (eihän nyt ainakaan seinille kannata katsella). Joskus, jos saan katsekontaktin johonkin mieheen, annan katseen viipyä (en kuitenkaan tuijota), kunnes kyseinen mies tulee hakemaan - ei tämä aina toimi, mutta aika usein kyllä :)

Naisten tunnilla pyrin olemaan erittäin aktiivinen. Joskus suuri naisenemmistö ja yleisön valtava määrä vaikeuttavat hakua, mutta silloinkin voi vähän soveltaa - usein ulkopuoleltakin löytyy miehiä, jotka lähtevät mielellään tanssimaan. Kun pitää naistenhaun aikana huolen siitä, että on paljon tanssilattialla, käy usein niin, että loppuillastakin saa tanssia tarpeekseen.

Ja on sanomattakin selvää, etten anna rukkasia ilman erittäin hyvää syytä.

En nyt halua vähätellä muiden huonoja tanssikokemuksia, enkä suinkaan väitä, että nainen olisi itse syypää seinäruusuksi jäämiseen. Voihan kyse olla vain huonosta tuurista. Mutta jos sama toistuu kaikissa uusissa paikoissa, voi miettiä, voisiko jotain tehdä toisin.

Kirjoittajan avainsanat: vieras lava

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu