TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssityylin sovittaminen muiden tanssijoiden tason mukaan (Taiteilija 2006-07-30 19:32)

Tanssityylin sovittaminen muiden tanssijoiden tason mukaan

Taiteilija
2006-07-30 19:32

Aluksi hieman taustaa: Olen tänä kesänä osunut useamman kerran erilaisiin tilaisuuksiin, jossa on ollut tarjolla tanssia. Tilaisuuksien yleisö on koostunut valtaosin sellaisista ihmisistä, jotka käyvät joko harvoin tanssimassa tai eivät tanssi lainkaan. Tanssimaan lähtö tapahtuu siis hyvin ymmärrettävästi arastellen ja olenpa jopa havainnut joidenkin nauttineen rohkaisuakin ;) Häistä tai muusta suljetusta tilisuudesta ei kuitenkaan ole tässä yhteydessä kysymys. Näissä tilaisuuksissa saatan olla ainoa, joka tanssii fuskua, bw:ia, cha-cha:ta jne., aivan kuten lavatansseissa on tapana. Yleensä tilaisuuden muu väki menee nämä lajit omilla tyyleillään (lue foksina).

Kysymys: Pitäisikö minun tällaisessa tilaisuudessa sovittaa tanssini sellaiseksi, ettei se herätä muissa huomiota vai onko korrektia tanssia taitojeni edellyttämällä "normaalitasolla"?

Miksi kysyn: Olen huomannut kolmenlaista suhtautumista tanssiini, siis niiden osalta, jotka siihen kiinnittävät huomiota. Ensinnäkin lähes aina joku tulee kehumaan periaatteella "onpa todella hienon näköistä menoa". Nämä kehujat ovat lähes poikkeuksetta naisia, suurin osa selvin päin. Toisen ryhmän muodostavat päälleajajat. Nämä erotan jo yleensä kaukaa, joten osaan varoa heitä. Kolmas ryhmä on "mulkoilijat", jotka mulkaisevat aina ohi mennessään, melko nyrpeällä ilmeellä.

Oma tanssitaitoni on kehittynyt vuosien harjoittelun myötä sellaiseksi mitä se on. En suinkaan pidä itseäni muita parempana (lava)tanssijana, mutta harvoin tanssimassa käyviin verattuna taitoni ovat luonnollisesti ylivertaiset ja monipuoliset.

Kirjoittajan avainsanat: Tanssityyli

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu