TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ravintola Rönni (Humppis 2006-07-27 9:19)

Muutama sana vie ja sit riittää... ;)

Sokkisha
2006-07-30 17:08

Muutama sana täältäkin päin;

Paljolti olen kanssasi samaa mieltä. Itsekin viihdyn paremmin lavoilla joissa käy vanhempaa väkeä, pariskuntia ja ei "pro-tanssijoita" liikaa. Syyt: -On yleensä tilaa paremmin -väki on rauhallisempaa kun ei ole hirveää sirkusta koko ajan hakuryysiksen takia joka pahimmassa tapauksessa vie puolet parketista. -"pro-väki" ei kokemuksieni mukaan ole keskimäärin juurikaan sen paremmin käyttäytyvää pukkimisten ja tilankäytön suhteen kuin muukaan selvin päin oleva tanssiväki.

Sen sijaan eri maakuntien välillä huomaa selvän eron ihmisten fiksuudessa tanssilavoilla. Eteläpohjanmaa (jota itse edustan) on suomen törkeintä ja röyhkeintä aluetta, täällä mennään mistä vaan yli päästään ja jos joku tanssii eri lailla niin sitä mielellään rokotetaan. Näin monesti (ei aina).

Mistä EN ole kanssasi samaa mieltä, ja mitä aina uudestaan ihmettelen:

-Mistä ihmeen syystä useille näistä "ennenolipaljonparempihenkikuneiollutkädenalitanssijoita"-tyypeille on niin suuri paise siitä kuinka hauskaatai kuivaa TOISILLA on tanssilavalla? tai hymyilevätkö nämä vai ei? Mitä se sinulle tai kenellekään muullekaan kuuluu kuinka leveä tai kapea hymy jollakin on? Mitä se ylipäätään hyödyttää vahdata ja kytätä jonkun TOISEN tanssi-iltaa siinä mielessä että mittailla kuinka "hauskaa" kullakin näyttää OMASTA MIELESTÄNI olevan?

Mistä voi tietää vaikka jollain olisi kuinkakin hauskaa vaikkei se näy ulospäin samalla tavalla kuin mihin itse on tottunut? (hymy korviin asti ja "hulluttelevan hupakkomainen tanssiaskeleet iloisesti sekaisin"-nauru)??

-No niin -se vuodatuksesta...

Tunnustan että on kivan näköistä jos jollain parilla on hauskaa vaikka eivät muuta tekisi kuin vain kävelisi! Eilenkin huomasin yhden sellaisen pariskunnan. kerran yksi ukko paukutteli koko ajan henkseleitä tanssiessaan ja pelleili kaikenlaista ja se näytti tosi kivalta! Mutta so what? Miksi minun tai sinun pitäisi VAATIA MUILTA jotakin sirkus-ilmettä tai hauskanpidon ulkoista muotoa joka hivelee omaa silmäämme?

Eikö se ole pääasia että pitää ITSE sitä hauskaa niin hyvin kuin voi ja antaa muiden olla niinkuin ovat! Mulle ainakin on ihan samantekevää millä ilmeellä joku muu tanssii. Tanssi-illan onnistuminen on paljolti itsestä ja omasta asenteesta kiinni. Hauskaa voi olla vaikkei muilla näyttäisikään olevan. Se vapauttaa paljon voimavaroja kun ei tarvitse kytätä toisia (tanssitaidottomia tai "pro-tanssijoita") vaan keskittyä omaan iltaan ja omaan pariin! Siinä olen Humppiksen kanssa samaa mieltä että toisista piittaamaton torveilu ja törmäily on typeryyttä eikä mitenkään puolusteltavaa. Kyllä jokaisen pitäisi ottaa muutkin huomioon eikä se sitä tee tyhjäksi vaikka olisi kuinka kännissä ja olevinaan kuinka hulabaloo-hauskaa.

Mutta kuten jo sanoin: muuten olen aika paljosta samaa mieltä kanssasi mitä kirjoitit!

Minun mielestä ei myöskään tarvitse jaella numeroita kenellekään tanssiväestä, sen paremmin hyviä kuin huonojakaan.

Mukavempia OMIA tanssi-iltoja sinullekin toivottaen!

Sokkisha

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu