TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ravintola Rönni (Humppis 2006-07-27 9:19)

Muutama sana vie ja sit riittää... ;)

Mona M
2006-07-29 14:49

Mie jo ehdin pelästyyn, et eikö kukaan uskalla sanoo mitään kritiikkiä tuohon mun kirjotukseen, mut onneksi heitäkin löytyi… ;) Muutaman jutun haluan vie oikaista…

Aito lavameininki tarkoittaa sitä, että kaikilla on hauskaa ja hyvä mieli. Delight (2006-07-28 18:51)

Tarkoitin aidolla lavameiningillä sitä millaista lavoilla on ollut yli kymmenen vuotta sitten… jolloin ei harrastettu vielä kädenalitansseja ainakaan nykyisessä määrässä… Itse en tuota aikaa ole kokenut, mutta onneksi siitä on päässyt nauttimaan eri viestimistä… :) Itelle ainakin tekee erittäin hyvää käydä välillä sellasis vanhanajan paikois jois suurin osa porukasta on eläkeläisiä… kuten vaik Nurmen lava, Kaukopohja… joissa se TUNNELMA on ihan käsittämätön…!! :) Kannattaa kokeilla vaik menemällä ihan vaan katteleen… ;)

Olen vaan jotenkin huolissani siitä kehitys suunnasta mikä tanssipaikoilla on ollut… Korjatkaa jos olen väärässä… Monet pikkulavat kuolee…Eli siis se on aina pois tavallisten tallustelijoiden paikoista… Kädenalitanssit lisääntyvät… Tarvitaan kädenalitansseihin sopivaa musiikkia… Kuka kohta tanssii valssia ja humppaa…(varsinkaan sit ku niitä ei enää soiteta…)?! Haluaako joku väittää vastaan, et esim. Kapakanmäellä kun valssi alkaa soimaan monet pro-likat lähtee salamana pois rivistä mutkuttaen, et taas valssia… (myönnän, et iteki tuota tulee joskus harrastettua, mut ei läheskään aina) ?! Mut onneksi sielläkin on ja toivottavasti tulee aina olemaan se naistenrivin toinen pää jotka odottaa, et valssia tulee!!! ;)

Myös se, et melki jokaiselle ns. perinteiselle tanssilajille on tullut joku uusi versio on toisaalta huolestuttavaa, mut taas toisaalt se tuo vaihtelua… Polkkaa voi mennä swing-polkkana, humppaa kävelyhumppana, tangoo argentiinalaisena… Ite en ees tiiä läheskään kaikkia lajeja mitä lavoilla nykyään mennään… Tästä asiast jokaisella on varmasti omat mielipiteensä… enkä jaksa siihen nyt puuttua… Kuhan vie kymmenenki vuoden päästä nuoriso tietäis mitä oikee humppa on…!!! :)

Miksi luulet, Mona, ettei hyvillä tanssijoilla olisi hauskaa? Delight (2006-07-28 18:51)

Minun on ainakin aika vaikea kuvitella ihmisen jolla suupielet ovat alaspäin tai tiukkana viivana pitävän hauskaa… ;) Tämä ei taas ole mikään yleistys, vaan itse paljon lavoilla käyneenä omistan kuitenkin korvat ja silmät ja tiedän mitä niillä olen nähnyt ja kuullut… ;) Ja uskokaa tai älkää, mut kyl mäkin oon nähny ja iteki ollu osallisena ku himot nauraa ja pitää hauskaa tanssies… ;) Et en mä nyt niin tyhmä oo… ;)

Ja juuri se asia mikä meikäläiselle on sydämenasia on ILO, NAURU ja HAUSKANPITO…!!! :) Esimerkiksi viime torstain Myllyniemen tansseis ei voinu muuta ku kattel tippa silmäs niitä ihmisiä joilla lähes poikkeuksetta oli HYMY naamalla…!!! :) Korostan, et osa tanssi väest meni miten sattu ja osa tsaivas sun muuta, mut kaikki olivat sulassa sovussa… Törmäyksiä tuli, mut kuka niistä välitti?? Ei kukaan… Ja sellasta menoo voi oikeesti vain kattella ja nauttia näkemästään…tai ainakin mä voin!! ;)

"Me ollaan jotenki alempiarvoisia ku ei sovita hyvien tanssijoiden muottiin…"(Mona M 2006-07-27 19:14)

Tämähän ei pidä paikkaansa ollenkaan, ja tiedät sen itsekin. Kaikki tanssijat ovat sataprosenttisen tasa-arvoisia. (Delight 2006-07-28 18:51)

Itselleni tämä asia on päivän selvää ja olen kanssasi ihan samaa mieltä… Tarkoitin, et eräiden ihmisten silmissä… Itse pystyn sanomaan hyvällä omallatunnolla, et olen yhtä hyvä ihmisenä kun kaikki muutkin… ja se pitäis olla myös jokaisen ihmisen oikeus ja velvollisuus… kukaan ei ole toista huonompi…!!

"Ja toinen asia on, et kun vähänkin pitää hauskaa ja nauraa tuo tanssipaikoilla niin katotaan pitkään ja murhaavasti ”olkaa nyt kunnolla” –ilme naamalla…"(Mona M 2006-07-27 19:14)

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Tanssiessani minä saatan nauraa niin paljon ettei tanssista tule yhtikäs mitään, mutta saan osakseni vain hyväntahtoisia katseita ja hymyjä. Onhan tietysti näitä ns. nirppojakin, mutta mitä heistä tarvitsee välittää?( Delight 2006-07-28 18:51)

Mie jatkoin sitä lausetta näin: ”No EIHÄN se onneks meitä estä…!! ;)” ( Mona M 2006-07-27 19:14)

Eli siis mulle ja ihanalle kamulleni on IHAN sama mitä meistä aatellaan…!! :) Hulluks täs on jo leimautunu, mut pikemmin mie oon vaan ylpee siitä…!! ;) Halusin vaan tuoda esiin, et on niitäki ihmisiä jotka EIVÄT voi ymmärtää kun me molemmat istutaan jossain nurkassa silmät kii ja NAUTITAAN IHANASTA musiikista… (heti luullaan, et ollaan aineissa… ;) )… Tai mennään buggaa ihan SEKOPÄISESTI Äidin pikku pojan ja Linda Lindan tahtiin ja kaikkia muita MAHTAVIA kappaleita…!!! :) Tai NAURETAAN niin, et ei pysty enää käveleen…;) Me vaan NAUTITAAN elämän pienistä asioista… ;) Ja ehkä juuri sen takia tunnemme olevamme kuin kotonamme Rönnillä… Ei meiän menoo sie ihmetellä… se on ihan normaalia sie… ;)

En ole käynyt Rönnillä lauantaisin, mutta ainakin keskiviikkoisin paikka on ollut pullollaan hyviä tanssijoita. Aina. Ja mitä se ketään haittaa? (Delight 2006-07-28 18:51)

Joo… täs näkee just sen miten erilailla jokainen meistä ajattelee… Ne jokka mää luen himotanssijoiks ovat ilmiselvästi eri ihmisiä kuin mitä taas Delight tarkottaa hyvillä tanssijoilla… Tää on niin vaikeeta selittää ku yrittää ettei suututtais ketään… ;( Satulinnan, Kolmilammin, Kapakanmäen ja Kisarannan monet vakiokävijät luen himotanssijoiks… ENKÄ siis mitenkään halua haukkua heitä… toivottavasti kaikki ymmärtää sen kun en oo täällä riitaa haastamassa… ;) Yksinkertaisesti vain he ovat erittäin hyviä tanssijoita ja useimmiten he tanssivat keskenään, MUTTA hakevat myös muita…!;) Luulisi melkein että Mona haluat tanssilavojen klikkiytyvän "hyvien" ja "huonojen" tanssijoiden lavoiksi. (Delight 2006-07-28 18:51)

Joopa joo… Ei ihan ollu mun tarkotukseni… ;) Jos kysytään tänkin palstan kirjoittajilta minkälainen maine on vaik just Rönnil ja Kolmilammilla… Niin henkilö joka on käynyt paikois ja väittää, et niillä ei ole tietynlaista mainetta puhuu täyttä peetä…! Joka paikallahan on omat vakiokäyjät ja niitten mukaan paikan maine määräytyy… Ja se nyt on surullinen tosiasia, et ihmiset jaetaan tanssimaailmassa aivan liian helposti kahteen kastiin ja heidän välinen kuilu on aika iso (täytyy yrittää muistaa kuitenkin et molemmilla reunoilla on myös ihmisiä…) … Saa väittää vastaan, mut tuskin se tosiasia siitä muuttuu… Minä myönnän ihan täysin, et käytän itsekin tuota kahtiajakoa koska se on yleinen tapa… Mutta silti EN luokittele tai arvostele heitä ihmisinä… Uskon vahvasti, et monikaan huippu tanssija ei nauti olostaan Rönnillä, koska muutenhan heitä siellä kävisi… Tärkeintä, et jokainen tanssii siellä missä itse haluaa… :)

Kiitos Kaminiitolle (2006-07-27 22:08) mukavista kommenteista… ihan oikeeseen niis osuit… ;)

Sitten tietysti pisteet:Mona M +10,äsken syöty leivos 8, naapurin Jorma 5 (Protallaaja 2006-07-28 19:58)

Kyl mun harteet kestää vaik oisit antanu vaan 6:sen mulle…. ;)) Mut se, et Jormalle menit 5:sen antaan… siit ei kuule mun sydän ihan heti toivu…. :”( No joo… ;)) Niin ja kiitos komppauksest… ;)

Ma-Rille kuten laitoin tekstini loppuun, et monet asiat olivat hieman kärjistetysti… En tarkoittanut, et lava on täynnä känniläisiä… ;) Sitäpaitti ei ne nyt niin kauheita oo ku luullaan… ;) Muistaakseni sillon on keskiviikko ja finkkutanssit, et isompi ongelma voi olla väenpaljous… Mut sen näkee sitten… Tervetulloo vaan…:)

Ja erityisesti Delightille ja EnvyMeelle haluan sanoa, et ku ekan kerran näin teiät Rönnil tai jossain muualla tuli hiton hyvä olo… kiva nähä nuoria, vähä hullui jokka osaa pitää hauskaa… Vähä niinkun mä ja mun kaveri… ;) Vaik nyt kaikista asioista ei ihan samaa mieltä ollakaan… mut se ei tod muuta mun mielipidettä teihin… ;) Teillä on ONNEKSI vielä sitä INTOO jota pitää ollaki…;) Lavat jois teitä on nähny on just Rönni ja Myllyniemi, sekä Käenkoski… Joist varsinki kaks ekaa on PARHAAT tanssipaikat mitä on… siis MUN mielestä… ;) Niin ja just näis paikois EI oo kertaakaan meiän menoo katottu pahalla…!! :) En tiiä ootteko käynyt paljo muissa paikoissa, mut voin sanoo, et ei se meno kaikissa paikois oo ihan samanlaista… Ite sen oon kokenu täs jonkun vuoden aikana useilla tanssipaikoilla käyneenä…! Myönnetään, et muutaman kerran on pitäny teiän juttuja tulla lukeen ku kuulin, et täällä kirjottelette… Jatkakaa samaan malliin… tuomalla tuota tanssin iloa tänne… :))

Ja enpä ois uskonu, et sinä Delight (en kyl tiiä ookko se tumma vai vaalee?) laitat parhaiten mulle vastaan… hienoo!! ;) No nuoruuden voimal me pärjätään tääl aikuisten maailmassa… ;)

Rönnillä kannattaa poiketa "maaliman" kiertomatkallakin. Rönnillä on tunnelmaa kuin "elokuvissa" ja perinteitä. Rönni=kesä. Kannattaa huomioida myös tyylikkäät ulkovalot. (Haalarimies 2006-07-29 12:40)

Tanssin nimittäin muutaman tanssin intiaanipäälikön naisen kanssa juuri Rönnillä. Eli ei tarvitse lähteä kovin kauaksi kiertomatkalle kokeakseen elämyksiä. (Haalarimies 2006-07-29 12:48)

Haalarimiehen juttuja lukies tuli tippa silmään ja alko heti tekeen mieli startata auto ja lähtee oottaan Rönnin portin taakse illan tansseihin pääsyä…!! ;) Siellä todellakin voi kokea niin paljon asioita joita monissa muissa paikois ei koe… Monesti just pystyy kuvitteleen, et vähä tällaistakohan tääl oli kolkyt vuotta sit…?! Huh huh… :) Kiitos Haalarimies ihanist kommenteist!!! :)

Kiitos Elisalle, Kikalla ja 4711:selle…! :) Kyl tänne joku tulee joskus jatkaan tästä…

Muistutan vielä, että kirjoitukseni lähti liikkeelle Humppiksen muiden ihmisten arvostelusta (2006-07-27 9:19) Johon Setzer hyvin vastasi: Että aletaan sitä ihmisiä arvostelemaan! (2006-07-27 13:54 ) Ja minä halusin vain puolustaa tavallisia tallaajia…:) Mielestäni keskustelupalsta ei ole arvostelupalsta jolla arvostellaan numeroin ihmisiä… Joran kommentit olivat myös täyttä asiaa… (2006-07-29 11:34) Enkä halunnu ketään loukata, enkä tehdä yleistyksiä vaik niin ne moni ymmärsi… Väärinkäsitykset kuuluu tällaisen palstan luonteeseen jossa ei voi puhua kasvokkain… joten on ihan selvää, että osa meikäläisenkin jutut käsitti väärin… No kuhan kukaan ei halon kans tulis mua vastaan…;)

Hyvä, että edes Mona toi täällä esiin toistakin puolta. Muutenhan Humppis-asenne olisi jäänyt viimeiseksi sanaksi. ( Elisa 2006-07-29 13:23)

Oon huomannu, et Humppiksen kaa ei ajatusmaailmat ihan kohtaa… ja varmasti samoin ajattelet minusta… ;) Mut onneksi me molemmat saamme kertoa mielipiteemme… Ja luulen, et sinäkin tuot tänne palstalle kaivattua erilaisuutta omalla tavallasi… :)

Ennakkoluulottomuudella ja itsenäisellä ajattelulla tarkoitin sitä, että uskaltaa katsoa ja kuvata asioita toisesta näkökulmasta kuin palstaguru. Heikompi ihminen olisi pysytellyt hiljaa . ( Elisa 2006-07-29 13:23)

Joo kyl mie pystyn sanoon asioita ja seisoon sanojeni takana… Saa tulla huutaan vaik päin naamaa jos on sanottavaa… ;) Sen verran oon tätä maailmaa kattellu ku se ain välil polkee paikallaan, et täytyy sitä jonkun joskus uskaltaa tehä jotain erilaista… ;) Näitä asioita on jo niin kauan pohdittu omas ja kaverin mieles, et tulee oikeen hyvä olo kun ne sai vähän isomman yleisön tietoon… ;)

Täähän oli ihan kivaa vääntää asioista ihmisten kanssa…;) Mut omat ajatukset ja asenteet ovat kuitenkin niin voimakkaita ja järkähtämättömiä… et sitku oikeen vauhtiin pääsisin iskis sensuuri ja lujaa… ;) Ja ei kuitenkaan jaksa alkaa joka asiasta painimaan kun omat ajatukset on monen täällä olijan kans NIIN erilaisia… Joo tiiän erilaisuus kunniaan… mut tyydyn tuomaan sitä esille lavoilla…;) Joten kiitos kaikista kommenteista… Kyl niit suu hymys sai lukee… ja huomas, et on meitä moneen junaan… huh huh… ;) Taas on yhtä mielenkiintoista kokemusta rikkaampana… kiitos kaikille kantaa ottaneille… :)

Toivottavasti sain jutuillani ees jotain aikaan… Enkä nyt tiiä tajusko monikaan sitä mitä yritin tuoda näillä jutuillani esille, mut ku ees yks ois ymmärtäny Hemulin lisäks ni hyvä…;) Kuhan kaikki muistais pitää hauskaa ja ottaa rennosti…:)

Poistun vähin äänin paikalta… Ei vaan oo mun juttuni täällä hengailu… ;)

Mona :)

Kirjoittajan avainsanat: Rönni, ilo

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu