TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Neuvojat lavoilla (Stefanus 2006-07-13 20:47)

Neuvojat lavoilla

Päivi
2006-07-24 22:03

"Tuntuu aivan sellaiselta tilanteelta, että tuo voisi tapahtua juuri minulle. Tanssisi ihanan tangon jonkun ihanan viejän kanssa, mutta se jäisi ainoaksi koko elämässä. Miettisi vaan, miksei tuo mies tule enää hakemaan, vaikka silloin yhden kerran oli niin ihanaa. Sitten seuraavassa elämässä saisi tietää, että se hakemattomuus johtui jostain pikku seikasta, esim. keinutuksesta, jonka olisi helposti voinut korjata, jos olisi vaan saanut tietää juuri sinä hetkenä. Palautetta voi antaa nätisti tai vähemmän nätisti, pyytämättä tai pyydettäessä. Jos viejällä tai vietävällä on tanssissa joku yksittäinen, helposti korjattava vika, joka estää tulevat haut täysin, toivoisin siitä mainittavan kauniisti."

Eipä voi muuta kuin myötäillä! Minusta on epäreilua jättää toinen tietämättömäksi jostain seikasta, jota muuttamalla voisin vaikuttaa tanssiini tai tanssiin pääsyyni! Samoin ajattelen myös toisin päin: jos joku asia parini tanssissa häiritsee minua, tulisi se voida sanoa myös ääneen, koska hänellä onmielestäni oikeus tietää ja tiedon avulla tehdä omat ratkaisunsa asian suhteen. Kun en varmaankaan ole ainoa, jota kyseinen asia pistää "silmään". Ja kuten Tahiti jo sanoi, asiat voi sanoa myös nätisti.

(En ole lukenut säikeen kaikkia viestejä enkä (ainakaan nyt) luekaan.)

"Raja menee henkilökohtaiseen hygieniaan liittyvissä asioissa. Ainakaan minä en halua kuulla keneltäkään muulta kuin parhaalta ystävältäni, kumppaniltani tai äidiltäni, että henkeni haisee."

No nämä on asioita, joita ei toivoisi kuulevansa keneltäkään, mutta jos tilanne nyt kuitenkin on sellainen, että häiritsevää hajuhaittaa on, itse toivoisin asian havainneen henkilön asiasta sydämellä minulle vihjaisevan, tuttu tai ei!

Kirjoittajan avainsanat: hygienia, palaute, neuvominen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu