TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ikärasismi ja tanssimaan pääseminen (XL-daami 2006-07-03 0:15)

Ikärasismi ja tanssimaan pääseminen

Johan Tokes
2006-07-03 10:32

Olen kertonut jo aiemmin omasta kokemuksestani, siitä, etten täällä Itä-Suomessa ole huomannut sekahaun aiheuttavan mitään sähellystä. Tosi vähän olen naisten sitä mahdollisuutta huomannut käyttävän ... siis ihan oma vikansa sitten on, jos eivät pääse tanssimaan ... liekö sitten kysymys siitä, etteivät miehet ole tarpeeksi hyviä tanssitettavia (samanlaisia kuitenkin hakutavasta riippumatta). Naisten hakuvuorolla joudun itse suurimmaksi osaksi olemaan jossain muualla kuin missä haluaisin (= parketilla), eli huonosti keski-ikäinen ja keskitaitoinen (luomu) mies kelpaa minkäänlaiselle hakijalle.

Sekahaku olisi tosi yksinkertainen lääke tasapuoliseksi tanssiinpääsyn mahdollistamiseksi. Täällä kyseltiin muutama viikko sitten mielipiteitä hakusysteemeistä. Sekahakua vastutettiin kovasti, harvoin sitä perusteltiin mitenkään! En pannut merkille, oliko vastustajat enemmän miehiä kuin naisia (eikä sukupuolta kaikista nimimerkeistä voi arvatakaan); voisin kuvitella, että jotkut/ehkä enemmistö miehistä vastustaisi sitä, koska pelkäisi joutuvansa tanssimaan enemmän muitten kuin mielidaamiensa kanssa. Mahdollista sekahaun aiheuttamaa sekasortoa voisi ehkä välttää jotenkin. Auttaisiko esim. sellainen, että vaikka seuraavan kappaleen soittamisen alkuun asti (mahdollisesti puoli minuuttia pitempään) olisi miesten haku ja sitten sekahaku. Tai/ja yksinäisen miehen (edellisen daaminsa jo palauttaneen) lennosta hakeminen tehtävä yleisesti hyväksytyksi tavaksi (-> he siirtyvät nopeasti pois hakualueelta, jotta muitten haku käy helpommin). Miettikää te, jotka asian oikeasti tunnette!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu