TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mäntyrinne - Tulenliekki & MMo (Kaminiitto 2006-06-25 21:01)

Mäntyrinne - Tulenliekki & MMo

Kaminiitto
2006-06-25 21:01

Sukulaiset saivat houkuteltua juhannuskuskiksi Savoon, joten samalla ajattelin pistäytyä aattona Mäntyrinteen lavalla. Kartan mukaan lava näytti sijaitsevan komealla paikalla ja sitä se kyllä oli. Yökortteerin valitsin arpomalla Mr. Googlen antamasta listasta. En tarkistanut Enirosta sijaintia ja tuli pieni huti, sillä ajomatkaa lavalle yhteen suuntaan kertyi 30 km kapeaa nimismiehenkiharaista irtosoratietä. Yhtenä Mäntyrinteen houkuttimena oli Martti Metsäkedon orkesteri, jonka musiikki on minusta varsin tanssittavaa ja vähempi on moitetta kuulunut muiltakaan suunnilta.

Mäntyrinteellä selvisi, että seuraavana päivänä Metsäketo soittaisi myös Leppävirran Tulenliekissä. Olin kyllä selaillut tanssinetin kalenteria, mutta sinne oli merkitty vain eräs tunnettu rytmiorkesteri, jonka musiikki on aiemmin osoittautunut minun vartalolleni turhan kiperäksi. Idyllitön pikitie tuntui jotensakin mukavammalta, joten siirsin tanssinyssäkkäni erääseen varkautelaiseen hotelliin, joka tarjosi tanssipakettia Tulenliekkiin. Reppurisaunassa selvisi, että hotellissa oli enemmänkin meitä tanssipakettilaisia, joita Metsäkedon tanssimusiikki vetää satojen kilometrien päästä paikalle.

Tulenliekissä näyttää käyvän kaikenikäistä porukkaa. Minun silmilläni katsottuna kuitenkin enempi nuorempaa ja kovasti tanssitaitosta väkeä. Oikein viehättävä paikka, saatan käydä uudestaankin.

Kirjoittajan avainsanat: Mäntyrinne, Tulenliekki, Martti Metsäkedon orkesteri

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu