TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Leirien tasot (saarna) (Nanna 2006-06-08 18:01)

Alemmista tasoista pidempään tanssineille

Tapani
2006-06-15 16:48

Mitä parempi, kokeneempia ja ahkerampi treenaaja tanssija on sitä vähemmän hän alkaa saada irti massaopetuksesta. Eri opettajat ovat toki parempia kuin toiset, mutta kun eteen lyödään iso heterogeeninen ryhmä niin on todella vaikeata opettaa sellaista asiaa joka sekä hyödyllistä että sopivan tasoista kaikille, varsikin kun mennään tasoissa ylöspäin.

Taitotasossa ylöspäin mentäessä tarvitaan enemmänkin yksityisvalmennusta jos haluaa sellaista valmennusta joka sopii itselle. Tai sitten joutuu kehittämään tanssiaan itse mikä on joka tapauksessa edessä jos oikeasti haluaa huipputanssijaksi. Minun mielestäni millään alalla kukaan ei ole huippu vain sillä perusteella, että pystyy toistamaan sitä mitä muut ovat tehneet ja saavuttaneet, sitä varten on luotava omaa näkemystä. Ehkä tämä näkemys on sattumalta sama kuin mikä jollakulla muullakin on joskus ollut tai on, ja ehkä tämä näkemys ei ole muita parempi - olennaista on että se on itse kehitetty joka osoittaa että henkilö ylipäänsä pystyy kehittämään itse. Tämä ei ole mitenkään kommentti nimenomaan sinulle vaan yleensä tähän aiheeseen.

Olen samaa mieltä taannoisen kommentoijan kanssa siitä että isoille leireille ei kannata lähteä sillä mielellä että sieltä saa hyvää tanssinopetusta. Usein näin käy ja se on hyvä, mutta siihen kannattaa suhtautua bonuksena. Parempi mennä vain pitämään hauskaa. Sitä tanssiminen ainakin useimmille pohjimmiltaan on muutenkin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu