TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Epäsopivan käytöksen veteen piirretty viiva? (Nanna 2006-06-05 13:42)

Epäsopivan käytöksen veteen piirretty viiva?

Nanna
2006-06-05 13:42

Mitäpä, jos koottaisi mielipiteet tänne yhden otsikon alle?

Flirttiä, ehdottelua, lähentelyä, kähmintää... Mikä menee mauttomaksi? Onko yksikin alistus liikaa vai kuinka usein oman rajan ylittävää käytöstä kestää?

Kuulemani mukaan asia ei kosketa vain naisia, miehillekin kuuluu tulevan kohtalaisen usein naisia epämukavaan vartalokontaktiin ja tarjoamaan reisiä arkoihin paikkoihin tai käsiä hiuksiin jne... Olenko keskustellut eräiden naiset kävelevän unelman kanssa vai onko muutkin törmänneet?

Kuinka itse toimit?

Kerro oma tarinasi! Voit myös laskea oman rimasi ylittävien tanssien prosenttiluvun.

Humppis 2006-06-05 14:40 =>

Silloin kun toiminta istuu soitettavaan musiikkiin, ja partneri on tuttu sekä taitava, ei ihan äkkiä rajaa löydy (joskus vain oma rajallinen kyky seurata riittävän hyvin tulkintaa sen tuo).

Sensijaan vieraan, enempi laukunkantoon erikoistuneen hinkkailu ylittää riman jo hyvin alkuvaiheessa- sanoisinpa että heti.

Tapani 2006-06-05 15:14 =>

Epäsopiva käytös riippuu henkilöstä joka sitä tekee. Mikä on sallittua ja kivaa yhden toimesta ei ole sitä jonkun muun toimesta. Enkä tarkoita tässä nyt pelkästään jakoa omaan kultaan ja muihin - useimmille ihmisille raja näyttäisi olevan liukuva.

Naisetkin harrastavat näitä juttuja, mutta epämiellyttäviä tapauksia ei ainakaan äkkiseltään muistu mieleen. Toki sellainenkin olisi mahdollista, mutta naisten tilannetaju on toiminut. Mikä sitten olisi tälläistä epämiellyttävää käytöstä riippuu melkein täysin tapauksesta.

Koikkarinmies 2006-06-05 17:22 =>

Sopivan ja epäsopivan käytyösen raja on todella liukuva käsite.

En muista että tanssipaikalla tai edes tanssiravintolassa kukaan nainen ( kovin päihtyneiden kanssa en ole tanssinutkaan ) olisi käyttäytynyt millään tavalla minua kohtaan epäsopivasti. Luojan kiitos en osaa lukea naisten ajatuksia.

Jos pohdin omaa käyttäytymistä niin tuntuu että olen vuosi vuodelta varovaisempi. Haen pääsääntöisesti niitä jotka ovat hakeneet minua naistenhaulla. Ikähaarukka on noussut siten että alle kolmekymppisiä nuorianaisia haen vain jos tunnen heidän kilpa- tai swingtanssi seuratoiminnasta entuudestaan.

Samoin keskustelun aiheet ovat siistiytyneet. Joskus opiskeluaikana ( yli 20 vuotta sitten ) tanssiravintolassa keskustelu saattoi sujua "teilleVAImeille" tyyliin molemmin puolin mutta nykyään täytyy olla hieman tarkempana.

1980 luvun alussa tanssipaikalla tai tanssiravintolassa ei varmasti jäänyt epäselväksi kuka seurustelee kenenkin kanssa. Varsinkin seurustelukumppanit ( siis naiset ) tulivat hyvinkin syvälle syliin todella julkisesti. Tänä päivänä monet naiset haluavat varsinkin seurustelun alkuvaiheessa pitää hieman etäisyyttä jotta heidän tanssittaja kaartinsa ei kaikkoa.

Hyvä tuulimittari outoja naisia tanssittaessa on keskustelunavaus todennäköisyys. Tanssitat samaa neitosta viitenä eri iltana kaksi kertaa per ilta. Yrität varovaisesti muutamalla ensimmäisellä kerralla avata pientä keskustelua. Seuraat naista seuraavilla tanssituskerroilla ja jos hän ottaa uusia aiheita puheeksi niin on teoreettisesti mahdollista että hän haluaa tanssia kanssasi.

Samoin läheisyyden virittänen on parasta jättää naisten murheeksi. Neitoset kyllä itse tulevat niin lähelle kuin katsovat tarpeelliseksi. Kädet pidetään tiukasti Walter Laidin määrittelmässä paikassa.

Kaupunkiyhteisöissä monet naiset haluavat säilyttää yhteystietointimiteettisuojansa. Tämä on ihan ymmärrettävää jos pohditaan millaisiin hankaluuksiin jotkut neitoset ovat ihan oikeiden limanuljaskojen kanssa joutuneet. Olen joskus antanut sähköpostiosoitteeni tai puhelin numeroni tanssiaisten päätteeksi - toivottanut hyvää yötä saatesanoilla - meilaile tai soita jos siltä tuntuu. Ihan viime aikoina olen ryhtynyt pohtimaan että ehkäpä se ei ole kovin fiksua. Jotkut voivat kokea aiheen ylimääräiseksi lähentelyksi.

Etunimen varovainen tiedustelu saattaa mielestäni olla jopa kohteliasta. Jos nainen haluaa pitää etumimensä omana tietonaan niin tuskinpa hän haluaa myöskään tanssia kanssasi. Jos nainen aktiivisesti kysyy sinun etunimeäsi niin häntä kannattaa hakea tanssimaan uudelleenkin.

Jonkinlaisessa parisuhteessa eläviä naisia kohtaan ei tietenkään ole sopivaa esittään minkäänlaista kiinnostusta. Heidän kanssaan voi todellakin harrastaa vaintanssimista.

On kuitenkin syytä muistaa että jos me suht hyvätapaiset humppaveikot jätämme sivistyneet lähentymisyritykset täysin kaljatuopin ääressä viihtyville rentuille niin jäämme loppupelissäilman naista.

Pöllöneiti 2006-06-05 19:12 =>

Hyvä ja vaikea aihe ketjulle!

Fyysiselle puolelle on ehkä helpompi määrittää rajaa. Tanssiessa sallin _yleensä_ aika läheisenkin kontaktin. Jollen, se riippuu yleensä tavasta jolla sen tekee - ja silloin kyllä miehen pitäisi huomata, että koitan väkisin ottaa enemmän tilaa. Tai mahdollisesti sanon jotain. Jollei vihjettä kohtuudella ymmärrä, alan tykätä kyttyrää.

Pää pitää jättää rauhaan. Jollei asento oikein jätä muuta vaihtoehtoa kuin "poski poskea vasten", tykkään heti kyttyrää. Haluan itse päättää, nojaanko vai pidänkö välimatkaa - yleensä valitsen jälkimmäisen. Kädet rinnoilla tai takapuolella on auttamattomasti yli rajan. Vaikka mies olisi kuinka mukava, sitä en voi sallia koska olen varattu. Jos se kuuluu tiettyyn kuvioon, niin sitten ehkä - mutta useimpien on paras sittenkin jättää väliin.

Raja selässä on liukuva - riippuu tyylistä ja miehestä, missä vaiheessa sanon, ja vain asiallisesti vai, harvemmin, ehkä tiukastikin. (Olen kyllä tavannut sellaisiakin, joilla annan sen vaeltaa lähemmäs vyötäröä. Mutta harvemmin...)

Yhden haun jälkeen tietää jo jotain, tai ainakin pitäisi. Kuten sen, sopiiko halata. Halauksista en nyt kovin helpolla ota hernettä nenään. Silloinkaan, kun mieluummin olisin ilman. Suukkoja on varmempi olla metsästämättä, jollei ole ihan varma...

Tytöttely on aikamoinen riski! Jos ikäeroa on (eli miehellä ikää ainakin kuutisenkymmentä), ja tyyli on sellainen, että vastaavasti ikäiseni mies tulee todennäköisesti kutsutuksi pojaksi, tuskin tietenkään suutun.

Flirttailu on sallittu. Parasta silti aloittaa varovasti. Tuosta noin vain ehdottelu menee rajan yli. Sama pätee käsiin Vaikka jossain tilanteessa tietynlainen kosketus olisikin ok, vapauksien ottaminen tuosta noin vain ylittää rajan - tuosta noin vain.

Ilmeisesti minusta fiksu mies kyllä aika hyvin huomaa, mikä on mielestäni sopivaa. Siitä kertoo se, että harvemmin kukaan mies useamman kerran kanssani tanssittuaan tai pidempään juteltuaan loukkaa. Fiksu mies selviää jopa ehdottelustakin hengissä - jos minullakin on fiilis "toisessa maailmassa voisi tapahtua vaikka mitä", niin en minä siitä suutu, vaikka ehdottomasti vastaankin kieltävästi. (Terveisiä vaan erääseen rannikkokaupunkiin... jos edelleen palstaa luet!)

Sen sijaan en mieluusti lähde paikkoihin, joissa on enemmälti alkoholitarjoilua - ongelmia tulee _takuuvarmasti_, jollei ole koko ajan "henkivartija" seurassa. Ja tarkoitan siis ihan koko ajan. Minua EI hivellä, puristella, silitellä tms. yllättäen!

Pitkästi tuli tekstiä, mutten tiedä saako tuosta edes kuvaa... Vaan kuten sanoin, fiksuilla miehillä, jotka vähän seuraavat miten minä käyttäydyn, ei kyllä ole ollut ongelmaa.

Kaminiitto 2006-06-05 19:18 =>

Tämä tarina menee tanssin ulkopuolelle, mutta sopinee otsakkeen alle. Jokin aika sitten entinen huippupoliitikko ja korkeassa asemassa oleva henkilö sai lopputilin ja syynä oli alaisten seksuaalinen häirintä. Asiasta perillä oleva toveri tiesi minulle kertoa, että todellinen syy oli ikä tai ajoitus. 30 vuotta sitten hän piti melkein kiihkeämpää peliä ja se oli kuulemma kovasti tyttöjen mieleen, mutta nyt 60 v tienoilla tytöt vähintäänkin nyrpistelevät nenäänsä asialle. Lähentelee ikärasismia sanoisin minä.

Fiora 2006-06-06 11:39 =>

Kerran Kuntotalolla eräs vanhempi mies laski kätensä takapuolelleni toisen kappaleen alussa (siinä meni raja), ja mitään ajattelematta työnsin hänet kylmästi kauemmas ja katsoin murhaavasti. Hän onneksi ymmärsi viestin eikä edes yrittänyt uudelleen..

Tanssiessa (enkä kyllä muutenkaan) siedä hivelyä, puristelua tms. Muuten tanssiessa läheinen kontakti ja pieni flirtti (kenties) on kyllä sallittua:) Jos kuitenkin on jotain epämieluisaa, niin yritän väkisin ottaa välimatkaa (kerran törmäsin sellaiseen pihtiotteeseen, ettei minnekkään päässyt). Lattialla jättämästi vältän mahdollisimman paljon (tämän vuoksi aika paljon "saa" kokeilla rajoja ennen kuin sitten tosiaan jää lattialle) samoin kuin pakkien antamista..

Jerryjee 2006-06-06 13:08 =>

En tiedä miksi tanssiessa pitäisi hipelöimään ruveta kun kovasti lähellä muutenkin ollaan, varsinkin jos naista vienti miellyttää ja haluaa siihen eläytyä. Kyllä siinä vastakkain ollessa jo herkistyy.

On tosin ollut tällaisia puhtaita vahinkotilanteita että käsi on osunut vaikkapa poven päälle. Nimenomaan kädenali-kuvioiden yhteydessä. Kerrankin cha cha:ta vastakkain mentäessä ajatuksissani tarjosin käsiäni kädenali-käännöksen jälkeen ja oikea kämmeneni osui suoraan rintaan... Onneksi kyseessä oli erittäin tuttu tanssikaveri joka kyllä hetken meni erikoisen näköiseksi mutta oivalsi sekunnin päästä että tahaton tuo teko oli. Varsinkaan kun se ei toistunut.

Joskus tanssikapakissa on edennyt aika "suorasukaisesti" suutelemalla tanssin päätteeksi mutta silloin on kyllä virvokkeilla ollut osuutta asiaan, molemmilla. Joskus on käynyt niinkin että nainen on kääntänyt kasvonsa ja antanut muiskun tulla poskelle. Ei onneksi siitäkään ole pahemmin reagoinut.

Streamer 2006-06-06 16:24 =>

Tansseissa käydessäni olen muutaman kerran joutunut tilanteeseen, jossa olen ollut vähällä menettää poikuuteni.
Olen kuitenkin aina selvinnyt puhumalla.

Talvikki 2006-06-06 16:42 =>

Streameria kompaten muuten, mutta neitsyys on mennyttä - ei kuitenkaan tantsuissa.

VeeKoo 2006-06-06 17:01 =>

Daamia on lähes mahdoton ohjata, mikäli hän ei anna oikeaa reittä käyttöön heti alussa ja tuo kroppaa kiinni miehen kroppaan. Näin erogeeniset alueet kohtaavat helposti mikä synnyttää sähköä parin välillä. On varmaankin kysymys lähitaistelulajeista.

Pieni flirtti on paikallaan ja sellaiseen tottuu helposti, moni haluaa roikkua hyvässä tanssijassa pitempäänkin ja syyllistyy kaikenlaiseen rikolliseen toimintaan.

Seksuaalinen ahdistelu on yleisempää tanssiravintoloissa kuin -lavoilla, kun ollaan usein ns. alkutilassa. Mielestäni naiset kokevat sen epämiellyttävänä tilanteena useimmin kuin miehet.

Teflonpannutanssijana olen sitä mieltä että sitä saa mitä tilaa.

Rimanalitusprosentit???

Yleensä 3 - 5 %

Mandarina 2006-06-06 22:01 =>

Mielestäni flirtti kuuluu tanssiin. Se tuo siihen oikeanlaista säpinää ja sähköä. Puristelu ja lähentely taas ovat kiellettyjä leikkejä mikäli kyseessä ei ole oma kumppani. Niskaan ei pidä niitä näppejä tunkea ja se ällöttää jos miehen käsi seilaa edestakaisin selässä (välillä niska-alaselkä).

Kerran hämmennyin kun mies piti tanssien välillä käsivarttaan ympärilläni, se oli tuossa selän kohdalla. Se oli kaikkea muuta kuin kuvottavaa! Olin todella otettu. Tämä ei olisi ollut niin toivottua ellei mies olisi tanssinut niin jumalaisesti ja ollut niin miellyttävä. Mitä mieltä muut ovat tanssien välillä kiinni pitämisestä?

En pidä myöskään siitä, että ikääni kysytään, vaikka siinä ei mitään pahaa olekkaan. En kai halua, että minua arvostellaan ikäni perusteella, vaan sen perusteella, minkä kuvan annan itsestäni käytökselläni. Etunimen kysyminen on kohteliasta (ei pakollista).

Kirjoittajan avainsanat: flirtti, ehdottelu, lähentely, kähmintä, Limanuljaska, vartalokontakti, epäsopiva käytös

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu