TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kapakanmäellä kaikesta huolimatta (Terhi 2006-05-15 14:09)

Kapakanmäellä kaikesta huolimatta

Terhi
2006-05-15 14:09

Missä lienevät suuret tanssija- tai muut väkijoukot olleet perjantaina, kun jokaisesta raportoidusta paikasta tähän mennessä on mainittu, että siellä ei ollut ruuhkaa, ja kun sama päti myös Kapakanmäkeen.

Yölinnusta huolimatta mutta myös vähän sen takia suuntanani oli siis perjantaina "toinen kotini", täällä kaiketi Kapiksenakin tunnettu tanssipaikka. Yölinnusta huolimatta siksi, että usean vuoden ajan olen jättänyt menemättä tansseihin, joissa he esiintyvät, juuri niistä syistä mitä monet muutkin ovat täällä julkituoneet. Yölinnun vuoksi taas siksi, että ajattelin että olisi ehkä aika päivittää käsitykseni heistä, niin että voisin taas muutamat tulevat vuodet pysyä perustellusti keikoiltaan pois.

Väkeä, fanit mukaan lukien, oli odotettua vähemmän. Luulenpa järjestäjienkin pettyneen. Toki faneja sen verran oli, että muutenkin kapeneva lavanedusta ruuhkautui, mutta paljon pahempaakin siellä on nähty. Onneksi muutama tuttu tanssittajakin oli rohjennut uhmata Yölinnun mainetta (tai sitten oli vain laiskuuttaan tullut lähimmälle lavalle), sillä jalat kipeäksi sain tanssia.

Norolan Poikia minulle oli juuri kehuttu pari päivää aiemmin, ja sain todeta ettei suotta. Kolmas orkesteri naispuolisine solisteineen ei jäänyt varsin mieleen, ei edes nimi, mutta ihan tanssien meni heidänkin soittonsa. Vaan ihmeitäkin tapahtui: Yölintu soitti yhdet tangot, yhdet hitaa(hko)t valssit ja jopa polkat! En tiedä milloin tällaista on ohjelmistoon ilmestynyt, mutta minä en niitä osannut odottaa. Ehkäpä, kuten eräs tanssittajani totesi, alkavat realiteetit valjeta Yölinnun pojillekin. No ei minusta vielä fania tullut, mutta vähän jouduin ennakkoluulojani tarkistelemaan.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu