TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Riutalla räytyen (Humppis 2006-05-07 8:10)

Nirppakerho kasvaa!

KaS
2006-05-09 20:07

Humppis kirjoittaa: "Minä ainakin aion jatkaa tanssimista sellaisten kanssa, joiden kanssa saan tanssini parhaiten onnistumaan."

Periaate on aivan oikea mielestäni, mutta...

Viime lauantaina Mäntsälässä tuli kyllä tanssiurani pohjanoteeraus. Olen tanssinut vasta kaksi talvea lavoilla ja tanssituttuja on Pesäkallion lavalla tullut aika mukavasti. Pesäkallion päättäjäisilta toissa lauantaina oli todella "magee". Sain tanssia taitavien tuttujeni ja joidenkin ennestään tuntemattomien kanssa koko illan. Tanssikursseja olen käynyt koko ajan ja luulisin että taitoni ovat kehittyneet.

Mäntsälässä ei ollut vanhoja tuttuja kavaljeereja. Sain "seisoa seinärussuna" puolet ajasta ja se toinen puoli meni pääasiassa "kävelyttäjien" kanssa, vaihtoaskeltakaan ei saatu aikaan foksissa tai tangossa! Miksiköhän osaavat miehet eivät uskalla kokeilla uusia daameja? Naisia oli tansseissa enemmän kuin miehiä. Miehet näyttivät yleensä valitsevan paljon itseään nuorempia tanssidaameja.

- Oli se niin väärin...

Soittivat siellä vielä neljään otteeseen hidasta valssia. Ja minun tuurillani tanssin ne kaikki! Siinäpä vasta kummallinen tanssi! Jonkun kavaljeerin viennissä tanssi on nautittavaa ja jonkun toisen viennissä ei onnistu ollenkaan. Perusaskel minulla on hallussa, kursseilla sitä on harjoiteltu moneen otteeseen.

Otan Mäntsälän lavan surkeasta tanssikokemuksesta sen hyödyn, että ymmärrän kuinka suuri onni minulla oli, kun sain upean tanssi-illan edellisenä viikonloppuna. Hyviä asioita alkaa pitää itsestäänselvyyksinä eikä niistä huomaa olla kiitollinen. Mäntsälässäkin esiintyjät olivat loistavia.

Toivon, että Humppis ja muut kavaljeerit kokeilisivat myös uusia daameja, vaikka tietysti suurimman osan tansseista haluaa tanssia "varmojen" vanhojen tuttujen kanssa. Silloin saisivat vastinetta tanssilipun hinnalle myös "uudet" daamit. Enkä ole ihan varma, etteikö vaihtelu virkistäisi ihan kaikkia!

Ilon ja huvin saaminen ja antaminen seuratanssissa ovat saman asian kaksi puolta! Voiko niitä erottaa toisistaan?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu