TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pitäisikö virheitä korjata? (Foksikettu 2006-04-11 16:52)

Pitäisikö virheitä korjata?

Foksikettu
2006-04-11 16:52

Tanssitko valssia vai tanssitko valssin tahtiin. Valsseissa on tietyt tyypilliset piirteet, mm. kanta-askel, joita käyttäen siitä tulee valssi. Valssin yksi peruspiirre on etenevyys ja ilmavuus, jotka eivät valitettavasti toteudu jos hipsutellaan varpaillaan. Käytännön ongelma on siinä että kun tanssitaan tungoksessa niin ei siitä valssista saa mitenkään lennokasta, jolloin askellus menee helposti hipsutteluksi. Eräs kanta-askellusta helpottava asia on tanssia keskivartalon kosketuksessa, jolloin askeleet menevät väkisin limittäin eikä ole vaaraa toisen varpaille astumiselle.

Oman kokemukseni mukaan valitettavasti monet lavatanssin opettajat eivät painota oikeita asioita mm. valssin opetuksessa. Parasta opetusta olen saanut ollessani kilpatanssissa. Siellä opettajat tietävät mitä pitää tehdä ja miten. Mielestäni parhaat perustaidot olen oppinut juuri siellä.

Sinne vaan kilpatanssiharjoituksiin koko porukka niin johan valkenee mistä on kyse.

Flecker 2006-04-11 17:15 =>

Pitäisikö virheitä korjata? (Foksikettu 2006-04-11 16:52)

Oman kokemukseni mukaan valitettavasti monet lavatanssin opettajat eivät painota oikeita asioita mm. valssin opetuksessa. Parasta opetusta olen saanut ollessani kilpatanssissa. Siellä opettajat tietävät mitä pitää tehdä ja miten. Mielestäni parhaat perustaidot olen oppinut juuri siellä.

En ota kantaa (mutta kanta-askeleen ;-) ) tuohon kysymykseen pitäisikö virheitä korjata, mutta haluaisin vielä jatkaa edellistä kommenttia, että askeltekniikassa ei ole kysymys siitä, että olisi sovittu milloin otetaan kanta ja milloin päkiäaskel. Kysymys on enemmämkin siitä miksi otetaan mikäkin askel. Tähän vastaukset saa kilpatanssiopettajilta.

Kommentit: [Jora]

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu