TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tangokarsinnat- oho - minne päädyinkään (Suvikumpu 2006-03-30 10:28)

Tangokarsinnat- oho - minne päädyinkään

Suvikumpu
2006-03-30 10:28

Viikonloppuna lähes nysäksi kuluneet jalkani tuntuivat taas palautuneen kuntoon, joten isompia ajattelematta ja esiintyjiä selvittämättä pamautin Wanhan tanssikellariin. Kuuden jälkeen kenkiä vaihtaessa kuulin tiskijukan kiittävän illasta ja luovuttavan estradin Tango-karsijoille.
Täydellinen negatiivisten ennakko-odotusten vyöry valtasi mielen. 'Taisi tulla vikatikki!'. No sisällä kun olin niin yritetään edes.

Pienestä tanssilattiasta oli vallattu 1/3 karsijoiden esitysten nauhoitukseen. Esiraati katsoo nämä taltioinnit ja valitsee niiden perusteella Raisioon väkeä. Jokainen karsija sai laulaa yhden kappaleen ja vaihdot sujuivat todella nopeasti.
Ennakkoluuloni olivat musiikillisesti perusteettomia. Kaikki osasivat laulaa, toiset vain paljon paremmin.
Naiskommenttina: yhdellä herroista oli puheääni sekoitus suklaata ja samettia, polvet pehmeinä odotin esitystään. Valitettavasti puheääni ei kuitenkaan korreloinut suoraan lauluun, mikä pettymys!

23 tangoa 23 eri esittäjän peräjälkeen tulkitsemana puuduttaa. Karsinnan jälkeen lattia vapautui nopeasti kokonaan tanssikäyttöön. Oli ilo seurata vähäeleistä ja tehokasta tavaroiden purkua. Harjoitus on tehnyt siinäkin mestareita.

Tango- ja purku-urakan loputtua saimme kuunnella hetken levyjä ennen orkesterin aloitusta. Olisin odottanut tasapainottavaksi tekijäksi hetken aikaa rytkettä ja rytinää (jive-rock-humppa----), mutta saimme valssia, foxia ja muuta rauhallista. Ehkä asiakaskunnan kokoonpano katsottiin moiseksi.

Illan orkesteri Fantasia aloitti normaaliin aikaan (ainakin luulen niin, en pidä kelloa tanssiessa) ja soitti mukavaa musiikkia.
23 ehdokkaan joukosta oli valittu 10 esittämään Fantasian kanssa myöhemmin illalla vielä yhdet tangot kukin. Yleisö sai valita tämän illan kuninkaan ja kunigattaren heidän joukostaan puhelinäänestyksellä! Kuka tanssija kuljettaa kännyään tanssilattialla? Narikassahan nuo ovat! No ravintola oli täyttymässä tyylikkäistä puku-herroista, joilla varmaan känny kulki mukana, äänestäkööt he. Tanssilattialla oli vähän ahdasta, mutta tanssimaan silti pystyi. Olen joskus miettinyt, ovatko kaikki etevät kavaljeerit suorittaneet vaikeutetun (karit ja saaret liikkuvat arvaamattomasti) rannikkolaivurikurssin.

Kun tuohon uuteen 10 tangon putkeen päästiin täyttyi kiintiöni yli äyräiden, kotiin oli päästävä ja heti. Yhden kiitoshaun kuitenkin vielä tein. Herran kaverit yrittivät estellä ja yllyttivät jäämään heidän seurakseen ryyppäämään. Hänpä ilmoitti kavereilleen uskaltavansa tanssia selvinkin päin. Mukava oli viimeinenkin tango, kiitin kyydistä ja lähes yhteen ääneen totesimme, ettei iltaa taida tästä eteenpäin kestääkään selvinpäin, niin ruuhkaiseksi lattia oli jo muodostunut.

Mitä opin?
Musiikillisesti tangokarsinnat lienevät nykyisin melko korkeatasoisia
Liika on liikaa tangoissakin
Wanhan kellarin ilta-yö-vuoro ei sovi minulle. Olen selvästi väljemmän alkuilta-vuoron tyyppi.

PS. Ystäväni S.., kommentoistko loppuiltaa?

Kirjoittajan avainsanat: Tangokarsinnat, Wanhan tanssikellari

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu