TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vain taivas rajana.... (Julia 2006-03-20 0:23)

Roselet

Avanaq
2006-03-20 16:48

Ensiksi kiitokset Seijalle, että hän on näin julkisesti osallistunut keskusteluun - se osoittaa erittäin hyvää asennetta.

Itsekin olin aavistelevinani, että tiettyjen tanssilajien vähäisyys ohjelmistossa voisi johtua yhtyeen lyhyestä historiasta ja toisaalta tanssiyleisön (oletetusta) mausta. Tuon ensimmäisen puutteen toki aika korjaa.

Jälkimmäisen asian kohdalla olen taas Päivin kanssa samalla linjalla. Eli useimmat (ainakin suomalaisittain soitetut) lattarit voi aivan loistavasti tanssia foksin askelilla. Itse juuri eilen Riemussa menin illan ainoat cha-chat H-H-N-N -tahtiin ja kivaa oli. Usein tuolla tavalla cha-chasta saa enemmän irti kuin hampaat irvessä oikeaa askellusta ja kuvioita muistellen sekä ylenmääräisiä törmäyksiä vältellen. Rumba (bolero) toimii myös samalla tavalla tai tangomaisemmin aivan loistavasti. Ja sambanhan suurin osa menee humppana joka tapauksessa, kuten jo mainittiinkin. Ja toimiihan tuo maaginen H-H-N-N askellus myös jive-biiseihin, jotein ei muuta kuin rohkeasti laajentamaan repertuaaria.

PS. Taisin jo viimeksikin kehua, mutta teidän hitaat valssit oli todella herkän kauniita :-))

Kirjoittajan avainsanat: Roselet, Riemuliiteri

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu