TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mitä ihmettä..? (Delight 2006-03-13 18:35)

Ikä?

Jora
2006-03-17 12:26

..minua pidetään usein 10v nuorempana kuin mitä oikeasti olen

Myönnettävä, että itsekin olen kohdannut tällaisia kohteliaisuuksia lausuvia. Ja välillä on itse pakko tähän valheeseen uskoa, jotta yleensä tuntee oikeutetuksi tanssipaikoilla liikkumisen. Suurin osa, sekä miehistä että naisista, on kuitenkin useimmissa tapauksissa nuorempia. (Tai jos menen ns. vanhempien paikkaan, siellä ei ole aistittavissa samaa liikunnan riemua, jota kaipaan, ts tunnen itseni jopa liian nuoreksi). Itselle epäedullinen ikäjakauma vaikuttaa hakuihin, tai paremminkin niiden tekemättäjättämiseen. Toisaalta ulkopuoliset (ne muutamat vanhemmat varsinkin) voivat tulkita asian väärin, kun on pakko hakea pääasiassa niitä nuorempia.

Iän arvioiminen on monien kohdalla erittäin vaikeaa (ainakin naisten, arvio jopa 20v liian alas). Tämä huomioiden keskustelut iän vaikutuksesta hakuvalintoihin ovat osittain vailla pohjaa. Valitettavasti vaan saatan jättää "oikean" ikäisiä hakematta virheellisen arvion vuoksi. Tietoisesti selvästi nuorempia haen yleensä vain, jos ovat tuttuja tai ovat itse ensin hakeneet, ja näitäkin tilanteissa, kun nuoria hakijoita ei enää ole hakuaikeissa.

Ikää enemmän tarkkailen hakuja tehdessä nuorekkuutta/liikunnallisuutta ja tanssitaitoa (suhteessa omaan). Tässä tarkkailussa 20 vuotias voi olla olemukseltaan "iäkkäämpi" kuin 60 vuotias.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu