TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Nautinto vai pettymys Nummisissa (Aito 2006-03-11 1:57)

Kehoitus lievään anarkiaan

Tapani
2006-03-13 12:13

Tämä on tälläinen miehisen suorasukainen näkökulma ongelmaan. Naisen ongelma on siinä, että nainen ei pääse tanssimaan, joten ratkaisu ongelmaan on siinä että nainen hakee itse miehiä tanssimaan vaikka miesten hakuvuorolla. Aina välillähän sitä voi saada pakkeja mutta mitä siitä, hyvällä itsetunnolla siitä selviää. Presto, ongelma on ratkaistu!

Mutta ei Aitoa itkettänyt sen vuoksi, että hän ei päässyt tanssimaan. Häntä itketti sen vuoksi, että häntä ei haettu. Vierestä vietiin. Se kelpaamattomuuden tunne on useimmille paljon isompi asia kuin itse tanssimaan pääsy eikä ratkea sillä että hakee itse. Väärällä hakuvuorolla hakiessa saa useammin pakkeja jotka lyövät itsetuntoa edelleen lyttyyn ja vaikka mies lähtisikin niin silti kyseinen mies ei luultavasti olisi hakenut juuri sinua jos et olisi itse niin tehnyt jolloin se oleellinen ongelma eli tunne kelpaamattomuudesta ei katoa. Mieshän saattoi lähteä vain kohteliaisuudesta kun ei raaskinut sanoa ei.

Minä tunnen monia naisia jotka eivät tykkää hakea. Ei sittenkään vaikka ongelmana ei olisi lyhyen naistenhaun aiheuttama hakuryysis. Ei sittenkään vaikka heitä haettaisiin vähän. Vastaavasti on miehiä, jotka tykkäävät hakemisesta. Eivätkö tälläiset ihmiset saisi jossain viettää tanssi-iltaa siten kuten haluavat ilman että eri mieltä olevat ihmiset tulevat paikalle käyttäytymään sillä tavalla kuin heitä itseään huvittaa? Jos näitä erilaisia ihmisiä on tarpeeksi niin ehkäpä joku innokas yrittäjä perustaisi lavan jossa olisi sellaiset hakuvuorot kuin mitkä heitä miellyttävät tai ei vuoroja lainkaan.

Minulla ei olisi henkilökohtaisesti mitään sitä vastaan, että naiset hakisivat enemmän. Kannatan lämpimästi sitä, että muutama lava lisäisi rutkasti naisten hakuaikaa. Silloin kaikille olisi tarjolla sellaisia tansseja joissa on hakujärjestely joka sopii heille. Sen sijaan en pidä hyvänä ideana että kaikissa paikoissa ihmiset alkaisivat hakea miten heitä huvittaa. Miten ihmiset sitten osaisivat mennä paikkoihin joissa on vallalla käytäntö josta he pitävät?

Pohjimmiltaan uskon, että naisten tanssiinpääsyä voidaan naisten etuuksia kasvattamalla ainoastaan heikentää. Syy siihen että naiset toisinaan pääsevät huonosti tanssimaan on loppujen lopuksi miesten pienemmässä määrässä ja se asia ei muutu miksikään tai ainakaan parane sillä että naiset hakevat enemmän. Jokaista ujoa hakemisesta ilahtuvaa miestä kohti on ainakin yksi toinen joka mieluummin hakee itse.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu