TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssii tähtien kanssa: Eka osa nähty! (Drago 2006-03-06 11:21)

Lavatanssi vs. kilpatanssi

Delight
2006-03-07 21:27

En tiedä kuinka monta artikkelia täällä suvaitaan kirjoittaa päivässä, mutta kirjotanpa nyt toisenkin, sillä tämä asia sattu silmääni.

Mun täytyy myöntää että ihailen kilpatanssijoita. Erittäin ihailtavaa on kaikki kamalan vaikeet kuviot ja asennot ym. Ja onhan se upeeta aina nähä lavoillakin kilpatanssijoita, sillä niiden tanssi on aina mieluista katsottavaa. Sanoin, että ihailen kilpatanssijoita, ja niin se on. Mutta poikkeus vahvistaa säännön ;) mua nimittäin raivostuttaa ylimieliset tanssijat. Enkä tahdo yleistää, mutta tätä näkee eniten kilpatanssijoilla. Onhan lavatanssijatkin monet ylimielisiä, mutta niin ovat jotkut kilpatanssijatkin. Ylimielisyys pois teistä kilpatanssijat! :) ja joku kirjoitti, ettei haluaisi oikeen myöntää olevansa kilpatanssija, etenkään saman sukupuolen lähettyvillä. Hei haloo, sehän on ihailtavaa olla kilpatanssija! Joutuu treenaamaan rankasti ja kuuntelemaan kamalaa kritiikkiä, josta mun korvat halkee melkeen heti :)

Mä ite en koskaan tule olemaan kilpatanssija. Mun luonne ei kykene siihen. Lavatanssi tulee aina olemaan mulle toinen maailman rakkain asia, ja harrastus. Kilpatanssijoita mä vaan tyydyn ihailemaan. :)

Ja vielä, rakkaat lavatanssijat: älkää inhotko kilpatanssijoita. Ne vaan haluaa tanssia kilpaa ja opetella kaikki koreografiat täydellisesti. Tanssitaitohan karttuu hyväksi automaattisesti siinä samalla. Eivät he halua esittää mitään lavan kuninkaita ja kuningattaria, tai näyttää olevansa teitä parempia. (poikkeuksiakin tietysti on, mut niistä ei saa välittää) Ja ajatelkaa näin, kun he joutuvat tekemään KAIKEN sääntöjen mukaan, te saatte improvisoida, ja nauttia siitä vapaudesta, kun ei ole kukaan kertomassa että se askel meni millin väärään suuntaan.

Kirjoittajan avainsanat: kilpatanssi, lavatanssi, koreografia

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu