TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssii tähtien kanssa: Eka osa nähty! (Drago 2006-03-05 21:10)

Tanssii tähtien kanssa: Arvostelu

Nadi
2006-03-06 16:13

"en voi ymmärtää, mitä tekemistä pudotuspelillä on viihteen kanssa" (Jora)

No joo, jotkut tykkää näistä "pudotuspeleistä", jotkut ei, mutta nuorille se uppoaa - ja kun vielä itse pääsee vaikuttamaan! Ja kun mukana on joku Markus Pöyhönen ja Jone Nikula! Ts. jos halutaan, että nuoret innostuvat tanssista, niin tämä on yksi todella hyvä tapa!! Koskaan en ole kuullut tanssista puhuttavan koulussa niin paljoa, kuin tänään... vaikkakin ne jutut tuntui käsittelevän lähinnä Pöyhösen takapuolta (tytöt) ja Nikulan "pokkaa" (pojat) - mutta pääasia, että katsovat, puhuvat ja ehkä innostuvat -paras anti mun mielestä on just se, että joku nuori poika katsoo kun "tosimies" tanssii telkkarissa - eikä kuoleennu siihen tai menetä katu-uskottavuuttaan - eikä edes muutu homoksi!!:)

Oudolta tuntui lukea joitakin kommentteja täällä, joissa räikeästi korostui "meidän lavatanssijoiden kulttuuri" ja "nuo kilpatanssijat, pyh! - eihän se ole tanssia kun siinä on koreografiat valmiiksi" (Huom. ei nyt tässä Joran jutussa...) Saman asian olen joskus ennenkin huomannut... miksi meidän tanssin harrastajien pitää jotenkin koko ajan harrastaa kaikenlaista vastakkainasettelua???? (kilpa/lava, helikopteri/foksi, pro/tavis.. ja milloin mitäkin... ) Itse molempia kokeilleena (siis kilpa/lava) olen kyllä sitä mieltä, että tanssia ne on molemmat, ja toinen tukee toistaan. Ja tuossa lyhyessä harjoitusajassa ei edes millään voisi oppia tanssimaan niin, että vapaaseen vientiin kykenisi - tai sitten ammattilaismies/kilpailijanainen olisi aivan eri asemassa kuin toisin päin kisaava pari! Se nyt ei ainakaan olisi reilua (siis meinaan, että nainen keskimäärin oppii nopeammin seuraamaan kuin mies viemään ... ainakin kohtuutasolle asti... ainakin useimmat... siis koska vieminen on vaikeampaa ...).

...itse muuten ajattelin tuomareista, että olivat oikeastaan aika reiluja kun antoivat Elstelälle esim. paljon pisteitä, vaikkei se jalkatekniikka nyt ollut chachaata nähnytkään:) (eläytyminen tietysti oli varsin .. no, mielenkiintoista...) - ajattelin, että laskeskelivat mikä pari saa eniten katsojaääniä ja antoivat itse vähän toisin päin kun halusivat tasoittaa peliä (tai sitten ajattelin heidän ajattelevan liikaa...)

Joka tapauksessa aion kyllä seurata jatkoakin - toivottavasti Pöyhönen pyllyineen ei putoa ainakaan alussa (äänestäkää sitä, pliis!), että olisi mukana vielä 2.4 kun pääsen paikan päälle katsomaan sitä livenä - siis nauhoitusta... miksei sitä pyllyäkin;) ----- ....piti vielä käydä lisäämässä - Jora ei näköjään ota spostia - että jotenkin olen onnistunut sun kirjoituksiin aina kirjoittamaan vastaan jotain vähän "erimielistä" tai jotain... olisin laittanut sulle postissa, että ei oikeasti tosiaan ole sua vastaan... on vaan jotenkin sattunut... mutta laitan nyt sit tähän julkisesti...:)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu