TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Törmäyskursseilla. (VeeKoo 2006-02-27 13:31)

Törmäyskursseilla.

VeeKoo
2006-02-27 13:31

Koko lauantai- iltapäivä tuhlaantui ravibaarissa kuinkas muuten aika onnekkaissa merkeissä. Paras ystäväni on täysin mykkä, ei siis kuule tai puhu mitään. Tiedättehän tarinan Nicolas Nickelbystä. Pian päästäänkin aiheeseen ja kiirehdin Dostojevskin premiääriin kuten suihkuseurapiireillä on kulmillamme tapana. Pieni näyttämö tiivisti tunnelman.

Jatkoin iltaa hivuttautumalla täkäläiseen ravintolaan joka myös tarjosi tanssi- mahdollisuuden .Alkuillasta oli perin hiljaista ja hörhönurkasta puuttuivat mogulit (vastaus rukouksiini, hih) . Paikalle ilmestyi muutama galinagulakova finlandiahiihtojen siivittämänä.

Keskisuomalainen daami kutsui itseään nimellä Elli Naturelli. Ilmeisesti kuului luomutuotantoon. Odotin kysymystä, mutta ei kuulunut mitään. Sitten vien englanti laiseen valssiin. Ja vihdoin:

-Oletteko käynyt tanssikursseja?

-No tottakai, ja löytyy hirvilupa, aseenkantolupa, rippikoulutodistus, terveen paperit ja paseport.

Kun olin vielä nuori oikeustieteen ylioppilas pidin vanhemmista Mireille Matthieun näköisista naisista ja tämä tapaus täytti tunnusmerkit. Näin ilta sujuikin merkattuna pitkän tovin. Paikalla oli itselleni sangen outoa tanssikansaa josta olin iloinen. Muutama entinen tuttavuus mulkoili, tapanani ei ole kulkea tallattua polkua.

Yllättäen hain erästä superblondia. Pian kuului kymysys:

-Oletko käynyt tanssikursseja?

-Mitäs mie.

-Arvaa mitä , odotin koko ajan että haet minua. Halusin ehdottomasti tanssia kanssasi.

Nainen tanssi pohjalaiseksi hyvin mutta suuteli paremmin. Diskopuolella tuli mentyä Madonnat ja muut hitit. Agnetafältskogkopio. Taas minnuu viedään.

Taksitolpalla vaihdettin numerot ja sittemmin tekstailtiin saldorajat umpeen.

Kun aamuviiden huitteissa surffasin taksilla kotiinpäin , niin vedin rekisteristä ilmeen joka muistutti Raid-sarjan komisariota ja samalla äänellä en malttanut olla tokaisematta hitaasti ja töksähtäen:

-Oletteko kenties käynyt taksikursseja?

Kaasujalka oli raskas...

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu