TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mörön karkoituksessa (Suvikumpu 2006-02-22 9:01)

Mörön karkoituksessa

Suvikumpu
2006-02-22 9:01

Naistentansseista on tässä vuosien saatossa kasvanut mielessäni jonkinlainen mörkö.
Täysin vailla todellisuuspohjaa, niinhän pelkojen kanssa usein on.
Selviän naistentunnista mielestäni kunnialla. Olen vakaasti vuorotuntihaun puoltaja, mutta naistentansseihin en ole uskaltanut?
Nyt tuttu tanssiherra yllytti ja haastoi rohkeuskokeeseen Wanhan Tanssikellariin.
Paikka on entuudestaan tuttu maanantai- ja keskivikkotansseistaan, joissa olen työviikolla malttanut poiketa alkuillan tunneiksi(n. 18-21).
Annoin itselleni luvan aristella ja valmistelin itseni erilaiseen iltaan.
Tein itseni kanssa kompromissin ja lähdin vasta seitsemäksi ja uumoilin poistuvani pian 9 jälkeen.
Varmuuden vuoksi vaatetukseksi normaalista poikkeavaa, jotta pystyisi tarpeen tullen syyttämään pukeutumistaan.
Ensimmäiset 20 min juttelin rauhassa uppo-outojen daamien kanssa. Heistä toinen oli kehittänyt itselleen hakukynnyksen: 'jos uskaltaisin edes yhden haun tehdä tänä iltana!'. Siis en ollut ainoa itsensä kanssa taisteleva. Ja hänen tilanteeseensa verraten minulla meni hyvin, sillä oman kynnykseni olin ylittänyt jo kotoa lähtiessäni.
Parinvaihdot tapahtuivat niin nopeasti, etten aluksi edes tajunnut niitä. Herrat pääsivät hädin tuskin pois parketilta ennen uutta hakua.
Kun en rynniä viitsinyt, päädyin ensin hakemaan satunnaisesti. Minulle satunnaisuus on ulkonäköön perustuva haku - siisteys, pituus, ikä. Odotan aikaa, jolloin olen saanut harjaannutettua silmäni nopeaan tanssihelmien poimintaan, silloin ulkonäköasiat jäävät toiseksi.
Siinä tanssivirtaan sukeltaneena olikin paljon helpompi hakea aina uutta kavaljeeria. Loppu lieneekin tuttua: kun pääsee alkuun, ei jatko olekaan hankalaa, eikä pelottavaa, eikä vaikeaa!
Ihan tavalliset tanssithan nuo loppujenlopuksi olivat. Saatan lähteä toistekin ... ehkä!

Kirjoittajan avainsanat: naistentanssit

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu