TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tango On Intohimoni (Mononen 2006-02-21 16:18)

Tango On Intohimoni

Mononen
2006-02-21 16:18

Viittaan otsikossa M.A.Nummisen kirjaan. Nimimerkkini taas viittaa tunnetuimpaan suomalaiseen tangosäveltäjään. Säveltäjäks musta ei ole, mutta Nummisen kirjan päähenkilöön Virtaseen mua on joku verrannu. Kiinnostava heppu, toi Virtanen siis. Päätti pidättäytyä seksisuhteista 36 ikävuoteen saakka. Aika vaikeeta, kun äijä oli intohimoinen tangontanssija.

Kun mä kävin seuratanssikurssin joskus 3-4 vuotta sitten, mä ihastuin eniten just tangoon. Treenailin itekseni himassa jotain ohiaskelluksia. Oon mä niitä jo oppinutkin ja kokonaisuutena tango alkaa olla aika sujuvaa. Oon saanu kehujakin, siis naisilta! Onkohan ne kehunu mun askelkuvioita vai tunnelmaan antautumista?

Mun mielestä tangoa ei voi olla "vain tanssimassa". Tangoasento, suomalaisen tangon asento, on aika intiimi. Täh? Sanoiks mä ett aika intiimi! Keskivartaloiden väliin mahtuu just miehen paita ja naisen leninki ja ne vielä litistetään! Reidet koskettavat toisiaan, välillä oikein kuumottaa! Kun argentiinalaisen tanssin argentiinalaiset tanssijat puhuvat omasta tanssistaan ja tanssiasennon lähikontaktista, he tuskin voivat kuvitella miten lähellä suomalaisessa tangossa ollaan. Kuumottaa taas, vaikka kirjoitan tätä yksin! Tangoasuna pitäs kyllä olla liituraita herroilla argentiinalaisten tanguerojen tapaan. Naisilla korkkarit ja saumasukat. Tangon tanssimisessa pitäis vaalia tyyliä!

Mut sit se tunne! Rakkaimman kaipuu, mustasukkasuisuus, intohimo! Niistähän suomalaiset tangot kertoo. Outoa, että vaikka kaks merkittävintä suomalaista tangoa, Lapin tango ja Satumaa, eivät kerro rakastetuista, ne silti voivat vahvisti ilmentää noi seikat! Osansa kai on slaavilaistyyppisellä melankolisuudella!

Oon treenannu argentiinalaista tangoa vuoden alusta. Viimeks daami sano harjotuksissa, että kato silmiin! Mä en vielä osaa sitä. Suomalaista tangoa tanssittaessa katotaan silmiin vaan kappaleiden välissä. Mä en osaa katsoa intohimoisesti silmiin, mut mä haluaisin!

Mä olen miettinyt niitä argentiinalaisia tangueroja. Pitäisköhän laittaa geelin sijasta rasvaa tukkaan. Liituraidan mä jo ostin. Mä en tiedä, onks suomalainen mies yhtä macho kun argentiinalainen. Ois varmaan hyvä olla, mä ainakin joteskin haluankin. Toisaalta ihailen argentiinalaista tangueeraa. Uskaltaa ja haluaa olla ja näyttää naiselta. Ainakin internetissä, enhän mä muualla ole nähnytkään, vielä!

Tangosta on tullu mun intohimo, suomalaisesta ainakin ja argentiinalaista opettelen lisää. Argentiinalainen tango pitäs kai saada sidottua alkuperäiseen ympäristöönsä, jotta se tuntus uskottavalta. Sellaseen tupakansavuseen paikalliseen tanssipaikkaan, jossa miehet ja naiset tuijottaa toisiaan, eikä kukaan puhu mitään.Onks siellä sellasta? Pitää mennä argentiinaan kattoon, kun oppii tanssiin. Oppii siis silleen, että naiset ihailee ja miehet kadehtii. Niinku suomalaisessa tangossa!

Kirjoittajan avainsanat: tango, Argentiinalainen tango

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu