TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Positiivista roolipeliä (Suvikumpu 2006-02-14 16:19)

Positiivista roolipeliä

Suvikumpu
2006-02-14 16:19

Haluaisin virittää keskustelua tanssimisesta ja naiseudesta.
Tästä on ilmeisesti keskusteltu jo aiemminkin, vaan kun väki vaihtuu, nousevat asiat aina uudelleen esiin.

Nykyajan nainen joutuu vastaamaan - tai saa vastata - kaikesta niinkuin mieskin.
Siinä samalla jää ehkä oppimatta, miten olla nainen, jättäydytään vahingossa neutriksi.

Omasta mielestäni olen tanssimisen myötä oppinut olemaan paljon enemmän nainen.
Olen oppinut antamaan päätäntävaltaa miehelle, aina ei tarvitse itse osata ja valita, eikä pitää kontrollia itsellään.
Olen oppinut nauttimaan toisen tarjoamasta viennistä.
Olen oppinut vastaanottamaan kiitollisena kehut.

Kun olen tuntenut itseni tansseissa hyväksytyksi, on se auttanut tunnistamaan nuo tunteet myös tanssien ulkopuolella.
Hyväksytyksi tulemisen kokeminen vaikuttaa sisäiseen kokonaisuuden kasvuun ja ehyenä ihmisenä on hyvä olla.

Minkälaiset asiat on tässä auttaneet?
Ainakin tanssiin haun muodollisuus. Aluksi se tuntui teennäiseltä nyt se on viehättävää ja kaunista roolipeliä, jossa kukin tietää osansa. Roolipeliä, joka kasvattaa tasa-arvoisuutta ja -vertaisuutta, rohkeutta sekä vastuullisuutta
Kun ei tarvitse omasta päästä keksiä repliikkejä voi sanansa sanoa sydämestä (kiitos mielelläni - kiitos - olipa mukavaa).
Myös tanssiminen itsessään, pystyn olemaan, liikkumaan miehen vierellä.

Onnellisia olkoot ne nuoret, jotka löytävät tämän maailman jos varhaisessa vaiheessa.
Onnellisia olkamme me, jotka olemme löytäneet tanssin maailman vasta aikuisemmalla iällä.

Kirjoittajan avainsanat: naisellisuus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu