TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Moikka! (Jerryjee 2006-01-04 11:57)

"Terve!"

Päivi
2006-01-04 17:00

"Kokemus on yhtä yleinen sekä tanssiseuran toiminnassa, tanssileireillä sekä lavatansseissa. Nimittäin se että sellaisen naaman kohdatessaan, jonka on nähnyt samoissa kinkereissä jo pitkäänkin, ei morjenstusta kuulu suuntaan eikä toiseen."

Tanssikursseilla ja leireillä (jopa BN:n kokoisilla) pitäisi kyllä jaksaa tervehtiä jokaista tutuhkon näköistä, ainakin sen ensimmäisen kerran, ja tilanteesta riippuen myös aivan vieraita! Mutta lavoilla tutun näköisten tervehtiminen on aivan mahdoton urakka, jostain tutun näköisiä kun saattaa olla paikalla useampia satoja!

Kun lavalla vastaan tulee jostain tutut kasvot, sitä tietysti koittaa hakea, mistä nuo kasvot ovat jääneet mieleen? Onko hän joku, jonka kanssa olen joskus tanssinut? Onko hän kaverin kaveri? Onko hän joku, jonka kanssa olen tanssinut joskus jollain kurssilla? Onko hän joku, joka on ollut joskus minun tunnillani? Onko hän joku, jonka vieressä olen seinäruusuna kerran istuskellut? Onko hän joku, jonka kanssa tanssin usein kahdeksan vuotta sitten? Onko hän se joka istui viime lauantain kimppakyydissämme takapenkillä vasemmalla? Onko hän joku kerran bongattu pinssiläinen? Onko hän apuope joltain kurssilta? Onko hän paikallis-tv:n kisavisajuontaja? Onko hän kenties seuramme jäsen? Onko hän joku, jonka olen nähnyt lavoilla satoja kertoja, mutta en ole ollut koskaan missään tekemisissä? ...

No, näille kaikille voisi tietysti tervehdyksensä - tai edes tuntevan hymyn - heittää, vaikkei heti hahmottaisikaan, mistä kasvot tarkalleen ottaen mieleen jääneet. Mutta ihan kaikkia tutun näköisiä ei ehkä edes halua (tai sitten kehtaa) tervehtiä! Jostain - muttei muista mistä - tutut kasvot nähdessään päässä saattaa pyöriä äskeisten kysymysten lisäksi myös tällaisia tuumailuja: "Vai oliko tuo sittenkin se, joka juoksutti minut tanssissa jatkuvasti toisia päin, ilman minkäänlaisia pahoitteluja?" "Tai se, jolle jouduin antamaan viime keväänä neljännellä haullaan pakit?" "Tai se, jonka järkyttävä tanssiasento sai selkäni särkemään monta päivää?" "Tai se ällö tutun tuttu, jonka väänsi jutun kuin jutun vyötärön alle?" "Vai se, joka työnsi "vitsikkäästi" naamansa eteen, kun olin Tangokadulla kuvaamassa vierasta tanssivaa paria heidän kamerallaan?" "Tai se, jolle sanoin joskus aika pahasti?" "Tai se, joka yritti uida poikaystäväni liiveihin viime talvena?" "Tai se, jonka kännitörmäilyä tanssilattialla kerran seurasimme?" "Tai se, joka kerran kähmi kaveriani ja ehdotteli sopimattomia?" ...

Koska tutun näköisiä on lavoilla tosiaan joskus se muutama sata ja heidän joukossaan vielä näitä mahdollisia negatiivisesti mieleen jääneitä tapauksia, helposti lavoilla jää tervehtimättä moni sellainenkin, jota muissa olosuhteissa olisi ilman muuta tervehtinyt!

Mutta toki tervehdin aina, jos minua tervehditään! (Jos vain satun sen huomaamaan!)

Kirjoittajan avainsanat: Tervehtiminen, Kohteliaisuus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu