TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Moikka! (Jerryjee 2006-01-04 11:57)

Moikka, ei niin väliä ketä!

Nanna
2006-01-04 13:09

Itse moikkaan aina, kun naama näyttää vähänkään tutulta. Ei sen sitten niin väliä, että tunnistinko oikeasti vai en. Ruotsissa BDWC-kisoissa hassua oli, että kaikki moikkailivat, maailmanmestareista lähtien. Tai itseasissa he etenkin. Sitä ihmettelimme koko sakki.

Töissä promootioissa ja konsulttina, on kyllä taannut sen, että sekaannuksia on tullut mm. Markus Pöyhösen, Joel Hallikaisen ja muiden artistien sekä tansseissa tapaamien ihmisten suhteen.

Kerronpa muutaman hassun tapahtuman esimerkiksi moikkailumokiin liittyen:

Olin ystävän kanssa kaupungilla ja törmäsimme jossain kojulla (en ihan enää muista tilannetta...) nuoreen mieheen ja naiseen. Vaihdoin pari sanaa heidän kanssaan ja toivotimme hyvät joulut. Ystävä kysyi, ketä he oli. Ei ollut hajun palaakaan, mutta mies oli jostain tuttu. Ystävä luuli, että tunnettiin paremminkin. Olen nähnyt miehen pari kertaa kaupungilla ja moikataan aina, mutten vieläkään tiedä mistä hän alunperin on tuttu.

Olin promossa viime syksynä yliopistolla ja näin tutun miehen. Kaverin nimi oli Olli ja tiesin sen, mutta en yhtään tiedä, mistä hänet tunnen. Asiaa kyllä yhdessä vatvottiin, muttei keksitty ratkaisua.

Huoltoasemalla tuli kerran vastaan pitkä, tumma, tutun näköinen mies. Moikkasin hänelle ja hän hymyillen takaisin. Hetki hänen peräänsä käveli toinen mies, jonka tajusin erääksi miesnäyttelijäksi. Hetken mietittyäni hoksasin tervehtineeni Timo Koivusaloa, olivat liikkeellä hänen leffassaan mukana olleella tiimillä.

Olin vanhempieni kanssa kahvilla Kouvolan Prisman kahviossa pari vuotta sitten. He menivät jo pöytään enoni luo ja itse menin hakemaan juomaa. Kahvilassa tiski toimii niin, että linjastot kulkevat vastakkain ja päässä niiden välissä on kassa. Tulin kassalle ja katsoin vastapuolella olevan tutun näköisen miehen (yllättäen). Sekoilin juuri jotain jääteeni kanssa ja mies hymyili (no melkein nauroi) minulle. Tervehdin häntä ja hän moikkasi ja sanoi vielä jotain minulle, joten heitimpä takaisin läppää mehupillistä hänelle, johon hän lähti mukaan. Tulin pöytään, jossa muilla oli kovin hilpeää ja katsoin taakseni, jossa kiinnitin huomion tosi hienoihin piikkareihin, jotka jollakulla naisella oli jalassaan. Juuri, kun aloin katsomaan naista jaloista ylöspäin ja hoksasin, kuka nainen oli, isäni kysyi mitä juttelin Mika Häkkiselle. Vähän hävetti myötää, että heitimme jotain aivotonta läppää mehupillistä...

Asian opetus? Ei morjestamalla ainakaan kovin paljon vahinkoa saa aikaan.

Ps. Ko. henkilöiden sukupuoli ei mitenkään vaikuta asiaan, ei vain tullut naisista samanlaisia esimerkkiä mieleen. Naiset tosin ovat paljon nihkeämpiä moikkailemaan ja juttelmaan, kuin miehet (näin naiselle), joten suurempia sekaannuksia sattuu harvemmin.

Kirjoittajan avainsanat: moikka!, moikkailua, tervehtimisestä

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu