TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kilpatango/lavatango (Sokkisha 2005-11-16 16:55)

Suomalainen lavatango

Mononen
2005-11-18 15:24

Nimimerkkini "Mononen" viittaa kiinnostuksestani tangoon. En ole tangon tekniikkataituri, enkä sellaiseksi halua tullakaan. Olen kuitenkin käynyt useammalla eri tangokurssilla omaksumassa omaan tangotyyliini itselleni sopivimmat elementit.

Olen kokenut tärkeimmäksi hitaiden askelten venyttämisen, ikään kuin olisi purkka jalkapohjassa - opettajaani lainaten. Toinen asia on molempien nopeiden ottaminen pitkinä (se ei aina tilan puutteen vuoksi ole mahdollista). Tango ei ole minulle tangoa, jos sitä ei tanssita hyvin lähellä. Näistä teknisistä seikoista muodostuu tangotyylini perusta.

Tangotunne eroaa oleellisemmin foksista kuin pelkät askeleet (jotka periaatteessa ovat siis samat). Vaikka foksissa voi olla erittäin paljon tunnelmaa; romantiikka ja rakkautta, sisältyy tangoon muutakin; intohimoa, paloa ja voimaa. Joskus haluan viedä jopa raivokkaasti.

Jonain päivänä, jollain tanssilavalla aion kokeilla Virtasen tanssimaa tangokävelyä (M.A.Numminen Tango On intohimoni). Se perustuu pelkkiin tanssilavan ulkoreunaa kiertäviin hitaisiin askeliin ilman käännöksiä. Haen siihen lavan parasta tanssijatarta!!!

Kirjoittajan avainsanat: kävelytango, Mononen, Virtanen, Numminen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu