TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Pesiksellä 12.11 - ja vähän ruuvipenkissä (Suvikumpu 2005-11-14 10:22)

Pesiksellä 12.11 - ja vähän ruuvipenkissä

Suvikumpu
2005-11-14 10:22

Lähdin ensikertalaisena Pesäkalloille nauttimaan upesta tanssimusiikista.
Ilta täytti kaikki odotukset! Kiitos siitä todellisille tanssiorkestereille, kavaljeereille, hakurivistön daameille ja unilukkari-apukuskille. Todisteena upeasta illasta jaksoimme tanssia koko illan alkuvalssista loppuvalssiin.

Koska en ole heti sinne uudestaan menossa uskalsin antaa loppuillasta tiukkaa palautetta yhdelle kavaljeerille ensimmäisen tanssin jälkeen.
Pidät minua kuin ruuvipenkissä, puristat oikealla ja työnnät vasemmalla.
Kavaljeeri tuntui ihmettelevän ja mutisi jotain 'kun teitä daameja tarttee kaikkia tanssittaa erilailla'.
No ote jatkui, joten otin oikean käteni alas ja tanssi tuntui heti helpommalta. Tämä mieshän osaa oikeasti viedä daamiaan, kunhan malttaisi antaa tilaa.
En halunnut 'nolata' meistä, joka ei oikein tiennyt mihin vapaan kätensä laittaa, joten nostin omani nojaamaan hänen rinnalleen. Tästä hänkin hoksasi ottaa minua kevyesti olkapäästä.
Riviin palatessamme yritin vielä vakuuttaa herralle, että eikös tuntunutkin paremmalta. Jos otat daamin noin kovaan otteeseen, joudut lähes kantamaan häntä ja todella pakottamaan haluamaasi suuntaan.
Kiitin tanssista ja arvelin nähneeni viimeisen vilauksen tästä herrasta, vaan kuinkas kävikään! Hän palasi pokkaamaan vielä useamman kerran, mikä mielestäni osoittaa kehityskelpoisuutta.
Koska tansseissa ei olla harjoittelemassa, en jatkanut kommentointia. Aloitin aina normaalilla asennolla ja kun yläkäsi alkoi painamisensa ja olin vääntymässä ruuvipenkkiin, hellitin omaa kättäni muutaman sentin nopeasti. Hän huomasi tekemisensä ja hellitti, mutta vain hetkeksi, joten siirryin pian taas pitämään kättäni hänen rinnallaan. Eihän vuosien maneereista hetkessä parannuta.

Olkaa hyvät arvon Pesiksen vakiodaamit, auttakaa herraa oppimaan tavoille, uskon vakaasti hänen olevan todella kehityskelpoinen, tuleva valiokavaljeeri.

Kirjoittajan avainsanat: tanssiasento, puristaminen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu