TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Dansgalan (Breikki 2005-11-08 19:54)

Dansgalan

Breikki
2005-11-08 19:54

Mitä tulee mieleen sanasta Dansgalan ????? Ainakin minulla tulee mieleen Tanssi (näin ainakin luulin) tai jotakin siihen liittyvää . Joten viime viikonloppuna se oli varmistettava mikä tämä oikein on. Ilmoittauduimme bussimatkalle kyseiseen tapahtumaan ja eiku lauantaina menoksi.

Ajattelin että kyllä tällaiseen tapahtumaan varmasti tulee tanssijoita joten istahdimme bussiin melkein ensimmäisinä. Hetken siinä oltuamme sisälle tulee nuoria (kaikki alta 30 v) kaljapurkkeineen ja pikkuhiljaa bussi on täysi ( 56 henk.). Siinä porukassa tunsin itseni hiukan vanhemmaksi ( 40 ja risat) Matkaa oli noin 50 km ja siinä matkan varrella oli pidettävä tauko koska muutamilla oli kalja valunut jo järjestelmän läpi ja säiliöt oli tyhjennettävä.

Ja perille päästyämme eiku sisälle ja tanssimaan paikkana oli jäähalli ja siellä levyistä kyhätty tanssilattia joka oli paikoin märkä, paikoin liukas ja paikoin tahmea mutta tilaa oli.

Illan esiintyjät oli Ruotsista Mats Bladhs ei minun mielestä mikään mainittava perusfoxia läpi ohjelman. Seuraavana oli Ruotsista Joyride samaa tyyliä ainoa piristys oli naissolisti ja sitten Suomesta Roxie joka nyt ei paljon loistanut illan aikana. Ellei naissolistia olisi illan aikana ollut niin ei kukaan olisi huomannut mikä yhtye soittaa niin samanlaisia olivat.

Mutta missä tanssijat sitten olivat ? En minä ainakaan huomannut kovinkaan monta, 80 % porukasta Pubissa tai sitten istuivat ympäri salia . 20% porukasta oli ehkä lattialla ja niistä noin 10 paria näytti menevän foxin askelein. Kun ajatellaan rannikkokaupunkia , suomenruotsalaisia ja ruotsalaista musiikkia luulisi että bugg on se tanssi mitä tanssitaan mutta kuinka ollakkaan ehkä viisi paria ja osa meni ns.kuminauhatyyliä (hyvähän se on että yrittävät olkoon tyyli mikä tahansa) mutta ??????

Itse tanssitin 8 eri naista ja niistä kolme oli pirteitä ja "kevytkenkäisiä" ja ilman heitä olisin nukahtanut (Kiitos heille) koska niin tylsää se musiikki oli ei mitään vaihteluja itse oli ne vaihtelut keksittävä että edes sai tanssiparin hymyilemään ja tulisi siitä itse iloisemmalle tuulelle.

Nopeasti se ilta sitten meni ja kotimatka alkoi. Osa sammui heti kun bussi lähti. Mutta kaikki saatiin kotia vaikka muutama kannettiinkin bussista pihalle. Tämä oli kyllä Tanssielämysmatkailua kerrakseen !

Illan aikana heräsi muutama kysymys. -Miksi nimi on Dansgalan ? -Miksi valita niin yksittoikkoiset esiintyjät ?(minun mielestä) -Miksi tuntuu siltä että seuratanssi suomenruotsalaisittain on 25 vuotta jäljessä eli samalla tasolla mitä se oli 70-80 luvun vaihteessa ?

Kirjoittajan avainsanat: Dansgalan

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu