TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Satiinikengistä sopivat? (Pöllöneiti 2005-09-19 23:31)

Satiinikengistä sopivat!

Pöllöneiti
2005-09-27 17:52

No niin, nyt on sitten uudet lattarikengät. Oikein fiinit ja korkeat. Itse asiassa, jos saan sanoa, niin aivan ihanat! Paljon entisiä nätimmät ja mielenkiintoisemmat. (Että voikin aikuinen nainen olla tärinässä yksistä kengistä... hohhoijaa)

Sekin on tiedossa että KYLLÄ - satiinikin kyllä asettuu veden avulla nopeammin jalkaan. Myyjä sen tiesi, ja muuten ei noista lattarikengistäkään olisi tullut kalua. Aluksi puristivat, mutta nyt istuvat. Puristus lakkasi heti kun kengän kastelin - minkä toteutin niin, että nostin jalkaterän kenkineen hanan alle puolesta välistä varpaisiin. Sitten vain tassu takaisin lattialle (paperin päälle ensin) ja menoksi!

Satiinikenkä ei veny niin paljon kuin nahkakenkä. Nahkakenkä taas saattaa venyä kuulemma suutarilla liikaakin - myyjä suositteli niille ehdottomasti mieluummin vesikäsittelyä.

Vaan onhan tälläkin rajoituksensa. Vakiokengät jäivät ostamatta, koska sovittamissani olisi pitänyt venyä reunan ompeleen - ja sehän ei kuulemma veny. Eli muoto muokkautuu ja kangas venyy, mutta ommel ei. Sinänsä mielenkiintoista, että lattarikengissä venyivät kyllä nauhat, joissa on tikkaukset molemmissa reunoissa - ehkäpä mun pitää sittenkin testata vielä vanhoilla vakiokengillä, joilla on samaa vikaa. Palaan siis kenties vielä asiaan. (Kunhan nyt keksin missä testaan, kun töissä ei voi, kotona parketti ei tykkää vedestä ja harjoitukset on kuivumiseen liian lyhyet.)

Sen sijaan parin reaktio siihen, että pituusero kaventui kertaheitolla muutaman sentin ja minun liikkumisenikin tietysti muuttui, on vielä näkemättä. Se mokoma kun häipyi kisapaikalta saman tien kun saattoi! (No joo, myönnetään, oli sillä kyllä vallan hyväksyttävä syy...) Pitää odottaa siis vielä jokunen päivä, että tästä paranen. Mutta sitten, a vot, pääsen noilla treenaamaan. Oi sitä autuutta! Kyllä lattareissa vain pitää olla kannan alla kunnon kapeat, korkeat korot!

Kirjoittajan avainsanat: kengät

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu