TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Oletko käynyt Aaltosten kurssilla ? (Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2005-09-20 15:18)

Valikointi ?

Novice
2005-09-21 11:35

Parinvaihdon ohjeistukseksi käskettiin ylimääräisten naisten ottaa mies, jota seuraa lattialla ja kun ilmoitetaan vaihdosta niin sitten siitä miehestä kiinni. Muutamille naisille kelpasi vain pari kolme miestä ryhmästä, joita he sitten vaihtelivat. Ei siis mitään kaikki tanssivat kaikkien kanssa -systeemiä. Välillä oli sitten tilanteita jossa oli vapaana yksi mies ja useampi nainen, kesti jonkun aikaa, ennenkuin joku naisista "kelpuutti" ko. miehen parikseen. Kun olin itse tanssinut monta vuoroa peräkkäin (paria vaihtaen), ja huomannut saman naisen menneen yksin pidempään, tarjosin hänelle paria ja olisin itse pitänyt lepovuoron, ei se kelvannutkaan. Kilpailu niistä muutamasta "parhaasta" oli aika kova.

Jossain vaiheessa tehtiin pareittain ulko- ja sisärinki, jolla parinvaihtoon yritettiin saada sujuvuutta, mutta kyllä siinäkin ilmeni loikkimista. Ymmärrän, että opettajan on mahdotonta käydä kädestä pitäen hoitamassa parinvaihtoa, jos mukana on naisia (niitä nyt enimmäkseen on ollut ylimääräisiä) jotka silmät suurina ovat aina autaan "sekaisin" siitä miten pitäisi vaihdossa toimia, tai mihin sijoittua.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu