TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Toive/tiedustelu ylläpidolle (Jerryjee 2005-09-19 10:23)

Sähköpostin lähetyksen epäonnistuminen

Matti Jokinen
2005-09-21 1:23

Miettinyt olen myös mitä tapahtuu silloin jos vastaanottajan sähköposti on tukossa? Tuleeko virheraportti teksteineen jonnekin serverille ja kuormittaa sitä? Lähettäjä ei kuitenkaan näe mistään että sähköposti ei mennytkään perille.

Epäonnistuneesta lähetysyrityksestä yleensä tulee sähköpostitse ilmoitus lähettäjän osoitteeseen. Palstan kautta anonyymisti lähetetyissä viesteissä ei ole lähettäjän oikeaa osoitetta, joten virheraportit eivät tule lähettäjälle vaan serverille. Koska virheilmoitukset ovat muodoltaan kirjavia eikä niitä ole suunniteltu koneen luettaviksi, serveri ei voi tehdä niillä muuta kuin varastoida ne ihmisen luettaviksi. Lähettäjää ei voi informoida epäonnistumisesta.

Epäonnistuneita lähetysyrityksiä ei ole paljon, mutta palstalla on muutama kirjoittaja, joka on vaihtanut sähköpostiosoitettaan rekisteröitymisen jälkeen mutta ei ole ilmoittanut uutta osoitettaan palvelimeen. Jos olen huomannut tilanteen, olen katsonut parhaaksi kääntää sähköpostin vastaanoton pois päältä, jotta muut eivät turhaan lähettelisi viestejä, jotka eivät mene perille. Käyttäjä voi tällaisessa tapauksessa itse kääntää sen takaisin päälle päivitettyään osoitteensa. Valitettavasti käyttäjää ei voi informoida ongelmasta, kun hänen nykyinen osoitteensa ei ole tiedossa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu