TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Oletko käynyt Aaltosten kurssilla ? (Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2005-09-20 15:18)

Oletko käynyt Aaltosten kurssilla ?

Drago
2005-09-20 19:43

Komppaan täysillä Janskua tuossa. Viisi Aaltosten leiriä takana ja lisää taatusti edessä. Varsinkin tosiaan tuo musiikin tulkinta on ollut mielestäni erityisen antoisaa.. ja hauskaa on ollut joka kerta!

Tasoluokittelu onkin sitten vaikeampi pala.. itse tuppaan ilmeisesti usein väheksymään omaa osaamistani ja valitsen "varmuuden vuoksi" sen helpomman tason.. toisinaan sillä seurauksella, että en koe saavani kurssista irti niin paljon kuin voisin. Toisaalta en kumminkaan haluaisi olla jarruttelemassa edistyneempien tunteja!

Olen osallistunut laidasta laitaan sekä alkeisiin että konkaripuolen tunneille Aaltosten kursseilla. Sanoisin vähän samaa kuin Jansku, eli miesten taso määrittää kurssin tasoa pikälle. Valaksella ainakin tuntui siltä etteivät miehet oikein sitä tasoaan ole sisäistäneet.. perusaskeleetkaan eivät välttämättä pysyneet kaikilla hallussa, mutta jatkopuolen kurssilla olivat silti. Se hidasti ikävästi edistymistä.. ja vaikeutti selvästi naisten oppimista. Kannattavaa tosiaan olisi kysyä joltakulta tutulta hyvältä tanssijalta (kavaljeeriltä/daamilta) sitä omaa tasoaan aivan rehellisesti. Sillä keinoin varmaan parhaan arvion saisi.. Itse esim. osallistuin viimeleirillä konkaripuolen tangoon, koska eräs minua tanssittanut herra sinne houkutteli, vaikka alun perin suunnittelin jatkotasoa. Herra oli oikeassa tasostani, konkaritango oli todella vaativaa, mutta pärjäsin kumminkin yllättävän hyvin.. ja nautin joka sekunnista!

Konkaripuolen tunnit ovat olleet joka kerta mielestäni hyvin vaativia, niille osallistuminen edellyttää hyvän määrän tanssikilometrien tuomaa osaamista ja varmuutta. Kuvioita tulisi tässä vaiheessa olla hallussa jo enemmänkin ja perustekniikan kunnossa. Toki heikommallakin taidolla sinne VOI mennä.. mutta silloin siinä on riski siitä, ettei pysy oikein perässä ja iso osa tuntien annista menee "harakoille". Itse olen kokenut, että olen sylitanssien suhteen siinä rajoilla, eli konkaripuolen tunnit olen kokenut itselleni hyvinkin vaativina.

Minulla on itselläni tuossa tuo nimenomainen Puistonkulman leiri vielä harkinnan alla.. toisaalta kiinnostaisi lähteä, mutta toisaalta.. matka on vähän pitkä ja kalliiksi tuo reissu ilman muuta kävisi.. katsotaan.. ehkä lähden, ehkä en. Joka tapauksessa suosittelen lämpimästi osallistumista kaikille sielläpäin oleville ja kurssia harkitseville! En usko että pettyisitte!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu