TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Oletko käynyt Aaltosten kurssilla ? (Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2005-09-20 15:18)

Oletko käynyt Aaltosten kurssilla ?

Jansku
2005-09-20 16:03

Olen nyt n. 3 vuotta käynyt Aurassa ja Valasrannalla Aaltosten oppeja imemässä..

Luvassa on varma tanssinriemun tarttuminen (voisin veikata, että jos kaikki tanssista vähänkään kiinnostuneet osuisivat Aaltosten kursseille, ei tanssimista voisi jättää). Olen siis itsekin hurahtanut:)

Kiusana on ollut joskus se, ettei kaikki ihan ole sisäistänyt, mitä tasoluokittelut pitää sisällään, joten kurssit muotoutuvat aina kuitenkin miesten osaamisen mukaan. Tunnit aloitetaan perusaskeleilla lämmitellen tai parit syliin ja kappale katsotaan mitä osataan.

(mielestäni) Jatkokurssille voi osallistua, jos on perusteet ja muutama kuvio hallussa. Jatko/konkarit voisi olla perusteet+muutama kuvio ja muuten paljon tanssinut. Konkari on jo harrastanut ko. tanssia enemmän kuin pelkästään kursseilla ja osaa soveltaa oppimaansa. Mitään älyttömän ihmeellistä ei Aaltosetkaan tuo tullessaan, eikä ihmeitä tee, mutta esimerkillään saavat täällä ainakin ihmiset liikkeelle aina uudestaan ja joka kerta antavat jotain uutta.

Viimeksi Valaksella opiskeltiin jatko ja konkarikurssilla samaa kuviota (tätä en kyllä ihan ymmärtänyt, koska siellä jatkokurssilla useat miehet vielä takkusivat perusaskeleellakin).

Musiikin tulkinta on ainakin täällä ollut todella antoisaa. Mikäli on paljon tanssinut, suosittelen kuvioiden vastapainoksi. Taso on yhtä hankalaa määritellä kuin lajimääritellyillä kursseilla. Terveen minäkuvan omaava mies tietää kyllä itse onko jatko vai konkaritason tanssija. Ja mikä estää kysymästä daamilta=)

Olen usein miettinyt, että miten sen tason määrittelyn tekisi helposti. Oikeasti se kuitenkaan ei mene niin, että käyt ensin alkeiskurssin, sitten alkeisjatkon, jatkon ja lopuksi konkarit. Kilometrit on kuitenkin ne, joilla sitä tasoa nostetaan, ei yksittäisten kurssien "suorittamisella". Nurmon leirillä joskus jaettiin porukka kolmeen osaan niin, että ensimmäiseen laatikkoon meni alkeisiin , toiseen jatkokurssille ja kolmanteen konkareihin "pyrkijät". Sitten opettajat tasasivat ryhmiä kahden tanssitun kappaleen aikana. Silloin ei tuntunut kurssilla, että olisi itse ollut väärässä paikassa tai että kurssin taso olisi ollut alempi kuin mitä luvattiin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu