TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kisaranta-koska uskon? (Ladymare 2005-08-15 11:10)

Kisaranta-koska uskon?

Krakakaulassa
2005-08-16 11:12

Kisaranta on minusta aivan oivallinen tanssipaikka, runsaasti tilaa ja muutkin peruspuiteet kohdallaan. Olen kyllä monesti harmitellut sitä, että naisenemmistö on varsin suuri. Toden sanoakseni samanlainen naisenemmistö on myös monilla muilla lavoilla esim. Kapakanmäellä, Riutalla, Pavilla vain muutamia mainitakseni. Mistä tämä sitten johtuu ? Yksinkertaisesti siitä, että naisia on mailmassa ja maassamme selvästi enemmän kuin miehiä, ja varsinkin tanssivia naisia. Naiset ovat muutenkin ahkerampia mm. matkustamaan,vertaa vaikka Lapinmatkat, opiskelemaan ja harrastamaan. Kaikkeen mihin naiset ryhtyvät he ryhtyvä tosissaan. Monet meistä miehistä taas menevät siitä missä aita on matalin. Olen kysynyt joiltakin tutuilta miehiltä miksi eivät käy lavoilla tanssimassa ? Vastaus on yleensä, että en osaa riittävän hyvin tanssia. Tässäkin naiset ovat selvästi etevämpiä. Useat miehet arastelevat hakea sellaista naista joka on hyvä tanssimaan. Tosiasiahan on kuitenkin se, että tanssimaan oppii vain tanssimalla, pelkkä tanssikoulu ei siihen riitä. Mietin pitäisikö järjestää tanssikursseja vain miehille. Kursseja jossa opeteltaisiin peruskuviot, rytmi ja milloin lähdetään likkeelle ns. ensimmäisellä. Tämän kurssin jälkeen vasta miehille otettaisiin daamit mukaan. En suinkaan tarkoita että mihet tanssisivat keskenään, vaan että opetettaisiin tuo teoria ja rytmi sekä askeleet ensin ilman partneria. Minulle nuo huippuosaajat eivät ole ongelma. Kisisksen lattialla on tilaa varmasti kaikille. Ja mikäli haluamme lisää miehiä lavoille tulee meidän huomoida myös ns. tavalliset tallaajatkin. Kesä ja Kisis = kiva juttu !

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu