TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kisaranta-koska uskon? (Ladymare 2005-08-15 11:10)

Elvistely ja jyrääminen

Humphrey
2005-08-16 11:31

Tarkoitetaanko tässä elvistelyllä siis samaa kuin että jyrätään toisten päälle?

Itse en kutsuisi tuota elvistelyksi, pikemmin jyräämiseksi niinkuin itsekin termiä käytit. Itse asiassa joku voisi määritellä mitä elvistelyllä lavaympäristössä tarkoitetaan kun sitä kerran aina silloin tällöin näkee käytettävän ja se joissain ihmisissä aiheuttaa pahaa mieltä.

Lähinnä tulee mieleen että joku pari tanssii muita merkittävästi paremmin tai eri tyylillä poiketen tällöin muusta joukosta, jolloin se joidenkin mielestä on itsensä korostamista tai epäsopivaa käytöstä tuossa tilanteessa. Siis termin käyttäminen on hyvin subjektiivista.

/// Ja aloitteleville tanssinharrastajille todettakoon, että tässäkin "elvistely" ja "jyrääminen" lienevät asioita joista puhutaan enemmän kuin mitä se lavoilla loppujen lopuksi näkyy tai kenenkään tanssimista oikeasti haittaa, eli ei asia josta kannattaisi vaivaantua.

Faktana jyräämistä esiintyy joillain tanssipaikoilla joko sen takia että ei osata ottaa muita huomioon/väistää tai ei haluta ottaa kuten ilmeisesti tässä tapauksessa. Yleensä riittää jo yksikin pari joka ehtii törmäillä illan aikana monen kanssa ja tällöin voi vaikutelmaksi jäädä että tässä paikassa jyrätään.

Elvistely taas on mielestäni hyvin subjektiivinen näkemys. Itse en kyllä elvistelyä juuri näe/koe tanssipaikoissa sillä minusta on hienoa nähdä kun joku tanssii hyvin. Kateellisena voin katsella, mutta en pahansuopana, enkä tällöin käytä toisten tanssista termiä elvistely. ///

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu