TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Riutan naistentanssit (Sir 2005-08-11 8:04)

Kokoeroista - jos hakija on pienempi...

Tintti
2005-08-12 15:15

Niitäkin on... Normaalipituuteni on 160+risat - alle eli sairaanhoitajatäti on maksimissaan saanut 159cm maallista pituutta papereihinsa. Uskaliaasti olen sen pyöristänyt 160cm:iin koska se tuntuu niin kamalan paljon komeammalta, hmmm... Korkoni ovat yleensä 4cm eli itselleni hyvä tanssikorkeus.

Olen tanssinut hyvin, oikein hyvin ja vähemmänkin hyvin varmasti kaikenkokoisten miesten kanssa - minua lyhyemmistä 30cm pidempiin. Lyhyiden kanssa oli alussa paha tapa tanssia polvet koukussa ja epämiellyttävässä tanssiasennossa kunnes eräs maankuulu tanssinopettaja Tampereella sanoi että KENENKÄÄN EI TARVITSE PITUUTTAAN HÄVETÄ... Siitä eteenpäin tanssin uljaasti pää pystyssä enkä missään 'anteeksi kun olen olemassa' -asennossa. Pienemmätkin tanssittajani hakevat silti eli asentoni muutos ei minua mihinkään suuntaan muuttanut paitsi että tanssiminen oli itselleni mukavampaa.

Tietysti TOSIPITKIEN miesten kanssa on ongelmia - niskat väsyvät ja kainalo on lähellä eli sopivasti nenän yläpuolella - mutta en ole sitä ongelmaksi kokeunut. Hyvä viejä sopeutuuu jopa "pieneen" naiseen ja vie mallikkaasti, joskin ehkä jotakuta 10-15cm pidempää vähän erilailla kuin minua. Kamalampaa on jos kaveri yrittää jopa kanssani POSKITANGOA tai POSKIVALSSIA - silloin hän kyllä pakaroillaan tökkii kaikkia ohitanssivia...

Eräs mielestäni tosi tärkeä seikka on se selän ja jalkojen suhde. Vähän itseäni pidempi naisihminen kärsii siitä että hänen pituutensa on JALOISSA jolloin tanssiessaan 190cm pitkän miehen kanssa saa parhaiten 'tavaran tavaraa vasten' niinkuin Åke Blomqvistilla oli tapana huudella. Lyhyempiä miehiä hän joskus tahtomattaan potkii polvillaan reisiin.

Kilpatanssissa kai toivotaan ettei pituuseroja kamalasti ole mutta tilanteeseen en ota kantaa näissä 'maatiaistansseissa'.

Tanssi on kivaa, kaikkien kanssa. Tavallisista taatelintallaajista useamman vuoden tanssia harrastaneisiin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu