TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hidas valssi (Tintti 2005-07-22 19:14)

Hidas valssi ja tanssikunto

Pimu
2005-08-03 14:38

Kakkosella astutaan kunnolla tukijalalle ja käytetään liike-energia suuntaamalla se ylöspäin. Ei tarvitse ponnistaa, pitää vain jalalla vastaan ja nousu tapahtuu melkein kuin itsestään. Kolmosella ei sitten oikeastaan tehdä mitään työtä. Se on tämän tanssin ”leijunta vaihe”. Kun liike on pysähtynyt ylös, onkin jo aika lähteä seuraavalle ykköselle. Nyt ei tarvitse kuin ”löysätä jarru ja laskea alamäkeen”.

Tässä saattaa kyllä olla eroja lavapuolen ja kilpapuolen osalta... Itse kuitenkin tanssin lavoilla hieman eri tavalla.. Itse olen kakkosella jo päkiöillä. Siihen tilaan olen itseni saattanut (tai oikeastaan mies on saattanut!) jo ykkösen loppuosassa, jossa siis tapahtuu nousu päkiöille. ja kakkosen sekä kolmosen alun vietän yläilmoissa! Kolmosen lopussa joustavasti siirrytään sitten alemmaksi (jotta voidaan ykkösellä se kanta-askel ottaa).

Tämä siis kilpatanssin puolelta. Te jotka vaikutatte lavatanssin puolella, voinette kommentoida lavavalmennuksen osalta.

Tottakai on miehiä, jotka tanssivat hidasta valssia erilaisilla nousuilla ja laskuilla... Silloin luonnollisesti en nouse ja laske oman mieleni mukaan, vaan miehen viennin mukaan - vaikka se kuinka taistelisi omaa käsitystäni vastaan.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu