TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Syvälahdessa Charlie´s ja Helmenkalastajat (Jivetär 2005-07-18 10:54)

Syvälahdessa Charlie´s ja Helmenkalastajat

Kesäheinä
2005-07-18 11:53

Ai sinä sen laiturin olit kastellut :-) Puulan vesi oli lämmintä, ja aamukin alkoi jo valjeta ennen kotimatkan alkua. Kesäyö parhaimmillaan!

Terveisiä Vihtatytölle - hänen pinssinsä oli ainoa uusi bongaus, joka silmään osui. Ehkä Jivetär esiintyi incognito? Orkestereista olen hänen kanssaan samaa mieltä, samoin kuin paikan naisenemmistön määrästä. Ei kuulemma ole ihan normaali tilanne. Päälavan lattia oli alussa liukas, mutta tasoittui sitten siedettäväksi. Muuten paikka on aivan upea, ja palvelut pelaavat. Erityisesti vesimukisysteemi herätti ihastusta, samoin se, että kaljan kittaajat oli viety alas rantaan, josta on riittävän kova kipuaminen tanssipaikalle, jotta se jää humalaisimmilta tekemättä ;-) Yksi Lapin Kulta -mies sentään onnistui sammumaan naistenpenkille.

Illan kohokohta oli Taivaallinen Tango, jota pääsin tanssimaan erään mustiin pukeutuneen pitkän herran kanssa. Saataisiinpa yhä enemmän tällaisia viejiä, jotka tanssivat koko kehollaan, vievät varmasti ja tulkitsevat musiikkia. Toivottavasti ensi viikon tangokurssilla Kymenlaaksossa keskitytään olennaiseen ja pidetään kuviot pannassa, kunnes perusasiat on opittu. Harmi, etten pääse itse toteamaan tilannetta :-(

Itse asiassa olen viime aikoina seurannut Savon, Karjalan ja Kymenlaakson lavoilla aika paljon muiden tanssimista (se naisenemmistö melkein joka paikassa, nääs, joten hakurivissä on aikaa seisoskella) ja entisestään vakuuttunut siitä, että tanssin perusopetuksessa pitäisi keskittyä paljon enemmän ihan perusjuttuihin: perusaskellukseen, tanssiasentoon, rytmin mukaan tanssimiseen. Kuviokikkailuja on ihan turha käydä opettamaan, jos nuo perusasiat ovat vielä hakusessa.

Vaan onneksi sentään olen päässyt tanssimaan tänäkin kesänä monen monet upeat tanssit. Eniten ehkä ilahduttaa tuon Syvälahden Tangon (iso kirjain on tässä tarkoituksella) lisäksi se, että olen saanut harjoitella vajavaisia fusku- ja bugg-taitojani useankin eri herran kanssa. Kädenalitaitoja opettelevat miehet tuntuvat olevan vähän arkoja hakemaan muita kuin tanssikurssikavereitaan tai muita ennestään tuttuja. Ja naistentunnillakin he usein tuntuvat vievän tuntematonta daamia mieluummin foksiin kuin fuskuun, vaikka musiikki fuskaamiseen sopisikin.

Kirjoittajan avainsanat: Syvälahti, tango, fusku

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu