TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Käenkoski, I juhannuspäivä. (Andreas 2005-06-26 16:59)

Käenkoski, I juhannuspäivä.

Night Rider
2005-06-27 11:52

Sinneppä Parkanoon minäkin pyyhälsin tutustumaan Käenkosken lavaan. Ilta kymmenen aikaan paikalle saavuttuani totesin, että taitaa olla ensimmäiset tanssit vuosiin, jossa ei tuttuja muilta lavoilta ollut. Eipäs sittenkään, kyllähän noita ainakin kolme ilmestyi paikalle illan mittaan, eräskin Myllyniemen kautta.

Parketti oli vallan mainio tälläkin lavalla, sovelias monenlaiseen menoon.

Andresta Markkolan volumeista komppaan, vähemmälläkin olisin kuullut, vaikka itseäni vähän huonokuuloisena pidänkin (anteeksi kuinka?, mitä?, täh?, häh? kuuluvat sanavarastooni).

Liekö "juhannuksenjuhlijoita" ollut sitten enemmänkin paikalla kun kopteroinnille keskitolpan ympäristössä ei aina tuntunut tilaa löytyvän.

Markkolan musiikki sinänsä oli ihan ok. Cat Catit ym. euroviisusysteemit olen aikaisemmin luokitellut alimpaan kastiin kuuluviksi (entisenä ja osin nykyisenäkin paatuneena rokkarina). Mutta bugg- ja discoswing-innostuksen myötä olen joutunut antamaan hieman systeemille periksi;-) Siispä Valasrannan discoswing-vaje tuli paikattua ainakin kolmella kappaleparilla (tosin kahdesti taisi tulla buggin parina).

Eka kertaa lavaympäristössä kuulin myös Makkolan esittämänä discoswing-biisin Prinsessa 65 (aikaisemmin kuullut vain Iskelmäradiossa). Tanssitettavana ollut boogari-daami tunnusti kappaleparin jälkeen, että ne olivatkin hänen ensimmäiset discowinginsä. Minä kun häntä jo konkariksi luulin;-).

Niin, esittiväthän ne Cat Catit yllätyksekseni myös pari tangoakin.

Tanssithan olisi kestänyt kolmeen asti, mutta kahden jälkeen jo päätin nostaa kytkintä.

Pessimistisenä luonteena minulla ei etukäteen kovin suuria odotuksia illalta ollut (niinpä harvoin kovin suuria pettymyksiä tuleekin). Siispä olin taas positiivisesti yllättynyt hyvästä sukseesta uutena kasvona Käenkoskella.

Vielä sunnuntaina minua houkuteltiin lähtemään matka- ja tanssievääksi Kyllikinrantaan. Vaikka hullu olenkin, oli tarjouksesta kieltäydyttyvä, kun jo siihen mennessä oli takana 788 juhannustanssikilometriä ja vain muutaman tunnin yöunet (puolet siitäkin autossa matkan varrella). Olin siis aikalailla poikki.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu