TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Parhain saamasi palaute tanssitaidostasi (Susanna 2005-06-26 5:06)

Parhain saamasi palaute tanssitaidostasi

Susanna
2005-06-26 5:06

Kun nyt näitä galluppeja on alettu viljelemään, niin tuon oman korteni myös kekoon. En vanhoja säikeitä sen kummemmin katsonut, jos tällainen on jo aiemmin kysytty eli mikä on mieleenpainuvin positiivinen palaute, jonka olet saanut tanssittajaltasi tai tanssitettavaltasi.

Itselle aikoinaan äiti aina muistutti, kun mattoja olkkarissa rullattiin ja harjoiteltiin tanssimista, että muista tyttö hyvä aina se, että mies vie ja nainen seuraa. Tähän liittyen muutama kuukausi sitten eräs ilopilleri kertoi minun seuraavan hänen virheensäkin =) Silloin vasta tiesin äidin opin menneen kunnolla perille ja tätä palautetta en unohda koskaan. Kiitos paljon =)

Humppis 2005-06-26 9:50 =>

Paras on sellainen erittäin harvinainen tapaus, kun joskus joku hakemistani nirpoista (useimmat hakemistani ovat)jättää kerrankin osoittamatta happamalla ilmeellään, että olen tehnyt kuolemansynnin, kun kehtasin hakea.

Kehnoin kehu sitten se, kun joku jokseenkin (tai täysin) tassitaidoton tulee hakemaan ja väittää nauttivansa suunnattomasti (näitä sattuu todella usein). Minä nimittäin en nauti, vaan häpeän, vaikka hakija olisi miss Eurooppa, jollei tanssi suju.

Helsinkiläinen 2005-06-26 12:17 =>

http://www.tanssi.net/keskustelu/109/112570.html#t - voisikohan tämän laskea :D (artikkelin loppukommentti)

4711 2005-06-26 13:06 =>

E.tuomaan "Mitäs jos unohtaisit, että sulla on aivot, ja olisit kuin räsynukke". Hyvä ohje siihen, kun pitää antaa miehen viedä ja ottaa haasteet vastaan "luonnollisina". Minulle usein aika vaikeaa, varsinkin, jos alan jännittää ja tarkkailla itseäni.

Olen saanut arvokkailta tanssikavereilta lukuisia ystävällisiä "niksejä" eri tanssien tekniikan hiomiseen. Lämpimät kiitokset kaikille, jotka tunnistatte itsenne!

Drago 2005-06-26 15:28 =>

Taisi olla tuo Night Riderin "Vietävän hyvä vietävä" :D Jokuhan tällä palstalla sanoi, että kiitoksella se kissa elää.. on se kivaa kun saa kehuja. Kannustaa tekemään vastaisuudessakin parhaansa :)

Ja mitä tästä voimme oppia? Kun daami/herra miellyttää tanssillisesti, kannattaa antaa se positiivinen palaute.. se lämmittää mieltä pitkään :)

Elisa 2005-06-26 21:37 =>

1. "Sehän meni!"

(Jonkun kurssikaverin hölmistyneen onnellinen kommentti, kun opetettu kuvio on onnistunut.)

2. Suudelma. (Mutta se ei varmaankaan ole ollut pelkästään tanssillinen arvio :)

Julia 2005-06-27 2:43 =>

Tuoreessa muistissa muutama tunti sitten siististi puetun herran sanat: "Oli pakko hakea sinua, kun katsoin tanssiasi." Minä: "Tämän retonginko takia?" Mies:" Ei, kun koko paketin." Olin taas punaisessa seinäruusuhameessani. Ja sitten ihan oikeasti käveltiin kaksi kappaletta, mutta pakettia vain hymyilytti.

Ak04 2005-06-27 11:29 =>

"Sinä kyllä seuraat kevyesti, ihan kuin sukkasillaan tanssisit"

Yleensä olen palautetta saanut hyvästä seuraamisesta ja se onkin mieluista palautetta.

Andreas 2005-06-27 11:50 =>

Kun muuan tanssineitonen, kappaleen päätyttyä, kasvoilla aurinkoinen hymy, sanoi: Ihanaa, ja antaa suukon poskelleni. Kyseessä oli tuolloin tämä persoonallinen askellukseni.

Anri 2005-06-27 12:00 =>

Tässä taannoin sain kuulla eräältä nuorelta mieheltä: "Sä kyllä seuraat kuin ihmisen mieli." En sitten viitsinyt paljastaa, että itseasiassa olin itse vienyt suurimman osan ajasta häntä... Puolustuksekseni tähän salakavalaan viemiseeni on se, että kun muutaman kerran tätä kyseistä herraan itse kääntelin, niin nyt se osaa itsekin jo viedä oikein ja sulavasti.

Mutta ehkä parhaimmaksi palautteeksi nousee joskus aikoja sitten kuulemani kommentti: "Kyllä susta vielä tanssija tulee."

Oudotar 2005-06-27 12:39 =>

Viime torstaina Riutalla, kun oli muutama tolpanväli tanssittu hakemani herran kanssa: "Sä oot tehny jo kaikki mahdolliset virheet".

Nanna 2005-06-27 13:05 =>

Oih, Artcien palaute on yli muiden!!! "voi että, ihana tyttö!" Tulee aina hyvälle tuulelle Artcien kanssa tanssituaan! Ja tietty ne läheisen ystävän halaukset ja rutistukset on lämpimintä palautetta, mitä voi saada. Toisaalta ihmisen pitää olla läheinen, ennen kuin päästän lähentelemään... Jos en koe toista tarpeeksi läheiseksi, tuo spontaani halailu ei pisteitä saa.

Trickster 2005-06-27 13:49 =>

Parhaimmillaanhan tanssiminen on silloin, kun se herättää tunteita. Tunteita voi ilmaista niin monella tapaa, että ehkä sellainen olotila, jossa daami ei tiedä itkisikö vai nauraisiko, voisi olla paras palaute?

Manjaana 2005-06-27 13:57 =>

Paras palaute on meitsillä muistissa melko tarkasti vuoden takaa, se tuli vielä täysin spontaanisti kavaljeerolta..

Sellaiset spontaanit jutskat ovat just parhaita, tulevat silloin niin kovin aidosti.. ;o)

VeeKoo 2005-06-27 14:27 =>

Onko Teitä veljeksiä useampi paikan päällä?(kehnoin palaute)

Paras palaute on tullut sormuksen muodossa.

Gilbert 2005-06-27 15:08 =>

Ehkä se voisi olla tilanne muutaman vuoden takaa käydessäni tangomarkkinoilla, kun musiikkia harrastava ja oikeastaan siitä myös elantonsa saava sikäläinen serkkuni miehensä kanssa kuuli minun aloittaneen tanssimisen. Lajivalinta oli todellakin lähipiirille kuten myös minulle itsellenikin yllätys, joten se vilpittön iloisuus, jolla asia todettiin, ei ainakaan vähentänyt uskoa tanssimisen kaikenpuoliseen hyvyyteen. Myöhemmin olen ilokseni todennut heidän olleen oikeassa. Tyhmemmästäkin asiasta olisi voinut innostua.

Kyllähän tansseissa tulee joskus kehuttua sellaista, jonka kanssa tanssi sujuu hyvin. Ehkä joskus joku on jopa kehunut minuakin, ainakin niin olen halunnut viestin tulkita. Ne ovat kuitenkin sellaisia pikkujuttuja, joita en halua korottaa liian tärkeiksi, vaikkei mitenkään merkityksettömiä olekaan. Sellaista kaveria, jonka kanssa tanssi sujuu, voi yleensä hakea uudestaan. Tämä ehkä jotenkin mitätöi hienon palautteen, koska tilanne ei jää ainutlaatuiseksi.

Eijastiina 2005-06-27 15:52 =>

Vuoden olen tanssia harrastanut ja parhain saamani palaute tuli vajaa kaksi kuukautta sitten Tirvan avajaisissa. Kun eräs nuori herra lappeenrannasta sanoi minulle: "Olet kehittynyt kevään aikana paljon tanssimisessa, oletko ite huomannut?" vaikka hän vielä antoi neuvon tanssiasennon parantamiseen saman kappaleen aikana, ei se menoa haitannut.

Insinööri 2005-06-27 17:40 =>

Juhannustansseissa Jenkkapirtillä eräs pitkäaikainen tanssituttu kertoi foxin askellukseni parantuneen selvästi. Varmaan huomasi eron kun vuosi sitten aloittelin, vaikka ollaankin aina tanssittu kun on nähty. Alkaa kohta ne baunssit löytymään vaikkei aina aivan rytmissä pysykään ja eiku-askeliakn tulee vielä joskus. Hyvä silti joskus saada kehujakin.

Itse kun olen tuota buggia opetellut kevään aikana, niin on mukava huomata että pystyy viemään lähes kokemattomiakin (ja kokeneita tietysti) ja saa vielä kehut päälle hyvästä viennistä. Silloin tuntuu että on kai sitä tämmöinen puujalka jotain oppinut tanssikursseiltakin.

Kuviohumppaa olen myös muutamalle nuorelle ja vanhemmallekin daamille pystynyt viemään ihan yllättävällä tavalla. Sen näkee siitä kun daamin silmät leviää hämmästyksestä ja hymy alkaa leviämään. Mikäpä sen mukavampaa kuin saada daami hyvälle tuulelle. Siitähän se tanssinilo osittain muodostuu.

Toinen asia on tietysti se tangojen ja slovareiden tunnepuoli, joka onkin eri asia sitten.

E.Tuomas 2005-06-27 19:51 =>

Mahtaako se olla yli 25:n vuoden takaa, kun tanssitaitoinen ja tyylikäs daami kiitteli, että osaan "vaihtoaskeleen" - siis hidashidasnopnopin. - Näin siis silloin ylpeä Blomqvistin alkeiskurssin käynyt.

Vaan ehkäpä kauimmaksi kantaneet: Humppatyttö sanoi, että kuule saa tässä pyörittääkin. Ja tangotyttö kinusi, että pie pausseja, pie pausseja... - Vähän pakko oli lähteä hakemaan jostain lisäoppia.

Nykyelämässä varmaan eka kerta, kun daami halasi minua spontaanisti tangon jälkeen.

Krakataskussa 2005-06-27 21:27 =>

Kisarannassa viime keskiviikkona Eija&Omega tanssiaisissa meikäläinen Tavallisena Tallustajana uskautautui ( vähän piti kerätä rohkeutta )hakemaan kohtuuttoman nuorta tavattoman notkeaa ja uskomattoman taitavaa kädenalitanssineitosta. Fuskattiin hieman vapaamuotoisesti ja takaisin vietäessä hän lausui: "seurasit aika hyvin".

Urpiina 2005-06-27 21:42 =>

Mieltä lämmitti keskiviikkona Pavilla, kun minulle tuntematon mies sanoi tanssien välissä, että olen helppo vietävä :)

Ja miellyttävä kehu on myös se, kun ei palautetakaan riviin kahden kappaleen jälkeen. Ja tähän ei edes tarvita sanoja.

Tsemppi 2005-06-28 18:34 =>

Vaimo totesi viime lauantain tanssi-illan jälkeen:" Sinähän tanssit ihan eri tavalla kuin aikaisemmin". Edellisestä yhteisistä tansseista oli kulunut lähes vuosi.

Pixu 2005-06-28 22:06 =>

Maininta uudesta ja paremmasta (= matalammasta) tanssiasennostani tangon taiturilta tuntui upealle. Oli kuulemma askel pidempi kuin ennen. Kai niistä kilometreistä on jotain apua ollut. Vielä jos kursseille malttaisin mennä.

Toinenkin palaute (kädenalitanssista tällä kertaa) on mainittava. Onnistuneen taivutuksen jälkeen tanssittajani sanoi: "Kiitos". En kysynyt tarkemmin, että mistä kiitos tuli - olin vain 'hangonkeksinä' lopputanssin.

MonaLisa 2005-06-29 21:02 =>

Kanssasi on niin hyvä olla, syliisi helppo tulla...ei vaan "sinun kanssa on aina ilo tanssia" taitaa olla parhain palaute ;)

Annis 2005-06-29 21:48 =>

Tuoreessa muistissa, jotensakin näin: Kahden (mielestäni) upean tangon jälkeen "pappa" tokaisi: Ihan hyvinhän se sujuu. Tästä on hyvä jatkaa! Jäin vähän miettimään, että mihin??? ;=)

Meku 2005-06-29 23:58 =>

Parhain ja hauskin saamani palaute lienee taiturin lausahdus upeiden tangojen jälkeen: "Sinähän olet kuin nivelneste." Persoonallinen mutta positiivinen (piti tuo vielä varmistaa saman tien..) palaute liittyi kuulemma seuraamistaitooni. :-)

Luuseri 2005-06-30 10:25 =>

Parhain kommentti:Hei, sää oot edistyny viimenäkemän
Huonoin: Vie pois, ei tästä mittään tuu.

Talvikki 2005-06-30 10:32 =>

Kyllä se vähitellen alkaa kulkea.

Sasse 2005-06-30 11:29 =>

Tämän olen toisessa yhteydessä palstalla jo kertonutkin, mutta menköön. Parhaasta en tiedä, mutta hauskin se on: "Jos oot sängyssä yhtä kova viemään, niin mää oon vapaaehtoinen."

JTH 2005-06-30 11:53 =>

Onhan noita joitakin palautteita suuntaan jos toiseenkin kaiken näköisiä, niin sanallisia kuin sanattomiakin. Jätetään nyt kuitenkin kaikki tietämäni jotenkin palstalaisiin kytkeytyvät pois, jottei ketään tule sorrettua tai suosittua ja yritetään muistella ehkä toissatalvelta tapahtunutta.

Eräs kilpatanssiakin harrasta(va/nut) hieman taitavampi neitonen lavatansseissakin, jonka kanssa hyvin harvakseltaan kerran illassa tulee pyörähdettyä parketilla, oli tekemässä loppuillasta lähtöä eräässä tanssiravintolassa. Hän oli jo pukenut takin päälleen ja juuri saanut talvikenkänsä jalkaansa, kun osuin paikalle ja ohimennen fiksusti kysäisin onko hän jo lähdössä. Hän myönsi noin ajatelleensa ja lyhyen tauon jälkeen vuorostaan jatkoi, että olisinko hakenut tanssimaan (emme olleet vielä sinäkään iltana tanssineet), johon vastasin, jotta olisihan sitä voinut vaikka parketilla pyörähtääkin. Sen enemmittä puheitta hän vaihtoi tanssikengät takaisin jalkaansa ja vei takkinsa narikkaan ja poistuimme parketille taapertamaan.

Kaitpa tuota voi pitää jonkinlaisena kiitoksena aiemmista taaperruskerroista, tai vähintäänkin erinomaisesta kotikasvatuksesta. Ainakin hyvin tuollainen vaivannäkö tällaisen tavallisen taapertajan mieleen positiivisena muistona jäävä tapahtuma.

PS. Kun on tullut noita linkkejä viimeaikoina muutamia viljeltyä, niin tässä vielä yksi asiaan löyhästi liittyen.

Stefanus 2005-06-30 13:11 =>

En pysty niitä erottelemaan ja laittamaan järjestykseen. Mutta esimerkiksi kaikki sellaset aidontuntuiset palautteet ovat kivoja, jotka muistaa juuri ennen nukahtamista tanssi-illan jälkeen.

Puujalka 2005-06-30 13:33 =>

Tämä nyt ei ole palaute, mutta sinnepäin.

Eräs nirppa antoi pakit muutama vuosi sitten sanoen 'olet liian lyhyt'

Aikaa kului ja taidot kehitty.

Niinpä eräänä iltana naistenhaulla samainen nirppa tuli hakemaan. Näytin siis selvästi pidemmältä, kun oli oppinu jotain :)

Olis pitäny antaa pakit itsekin ja todeta ' en ole yhtään kasvanut viime kerran jälkeen'

Vaan minä en pakita kuin humalaisia ja käslaukkuja.

Vellamo 2005-06-30 13:39 =>

Aika usein saan kuulla olevani "kevyt vietävä" ja tokihan kehut aina lämmittää mieltä. Varsinkin, kun parin vuoden tanssitauon jälkeen lavoille paluu hieman hirvitti - osaako sitä enää mitään...

Mutta paras ja ikimuistoisin kommentti oli se, kun vuosia sitten tansseissa oli pari nuortamiestä, jotka eivät tanssittaneet ketään koko iltana. Vasta illan lähestyessä loppuaan toinen heistä haki minua tanssiin. Tanssimme muutaman kappaleen "putkeen" ja lopuksi tanssittajani kertoi lähtevänsä seuraavana aamuna inttiin ja sanoi, että minun kanssani tanssimisesta kannatti maksaa lipun hinta. Voi että tuli hyvä mieli!

Ikävimpiä kokemuksia ovat olleet ne, jotka jostain syystä jättävät kesken tanssin keskelle lattiaa sanomatta mitään (!!) ja ne omituiset vääntäjät, joiden askelkuvioissa ei voi pysyä mukana, vaikka miten yrittäisi olla kevyt vietävä...

Iso K :) 2005-06-30 16:37 =>

Kesällä 2002 Pistohiekalla pyysin tangolle tuntematonta daamia. Kappaleiden lopuksi hän totesi: Olipa se niin mukavaa, että voisin kävellä kotiin. Kiitos Julia kauniista sanoista, se oli niitä juttuja jotka on jäänyt mieleen. :)))))

Ranskalaisetkorot 2005-06-30 18:23 =>

Tutut eivät juuri kehuja jakele ..... uudet tuttavuudet saattavat aloittaa keskustelun tyyliin : "Et taida olla ensimmäistä kertaa parketilla ? !! .... "

Yksi aika tuore *palaute ?? !* on jäänyt mieleeni. Ravintolassa minua haki persoonallisen näköinen ikäiseni herra, musiikki oli jonkinlaista foxia. Herra vei myös erittäin persoonallisella tyylillä, erilaisilla taivutuksilla antautuen täysin musiikin vietäväksi ..... vei samalla minut mukanaan musiikkiin ..... pyysi toista paria .... antauduin taas täysin herran ja musiikin vietäväksi .... rupattelupuoli unohtui täysin ....

Kun musiikki loppui, herra lausui: " Saisinko puhelin numerosi? "

Vaari 2005-06-30 20:19 =>

Kyä joskus takavuosina daami tokasi tanssun jälkee, joatta tänään eis Vaari komppuroinnu nimpal ku viimmeks. Siihen oli pakko sanoja, jotta jos vaka veiet selvemmi tällä kertaa.

Että kaikens mailman juttuja on kanssa sattunu vuosijen mittaa, muttei tässä ny enempää.

Humbuugie 2005-06-30 21:19 =>

Tällaisena täyshämäläisenä jörrikkänä sitä suhtautuu varauksella kaiken maailman hätäilijöihin ja tyhjän louskuttajiin. Senpä takia asiassa kuin asiassa, siis myös tanssissa, tähän asti parhainta palautetta on ollut, että henkilö on
A) jaksanut käydä läpi tiukat "tullimuodollisuudet", kun on selvitelty, missä kulkee keskinäinen reviiriraja ja millä ehdoilla toisen reviirillä saa olla.
B) toistuvasti ja vielä eri iltoina oma-aloitteisesti tullut hakemaan ja/tai jäänyt jutulle.

Sannukka 2005-07-01 21:47 =>

"Noinkin lyhyeksi naiseksi tanssit yllättävän hyvin".

Kirjoittajan avainsanat: gallup, lista, positiivisin palaute

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu