TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kisaranta, juhannusaatto. (Andreas 2005-06-25 13:23)

Kisaranta, juhannusaatto.

Andreas
2005-06-25 13:23

Yksinkään en halunnut olla, niin kuin olin ollut monena juhannusaattona aiemmin, siispä tutulle ja turvalliselle kotilavalle Kangasalan Kisarantaan. Olin paikalla jo hyvissä ajoin ennen ensimmäisiä valsseja, ja niin oli moni muukin.

Tiesin jo lavalle mennessäni minkälainen tanssi-ilta siitä muodostuisi. Lavalla oli paljon pariskuntia, jotka käyvät tansseissa ainoastaan juhannuksena, eikä välttämättä edes joka vuosi! Paikalla oli myös useampiakin lapsiperheitä ja muuan herra, joka oli niin juovuksissa kuin viinasta voi tulla. Näitä tapauksiahan ei yleensä tanssipaikoilla näe. Onneksi hänellä oli oma holhooja mukana, joka piti miestä pystyssä, joten ko. tapauksesta ei ainakaan minulle ollut haittaa. Tavanomaista tanssikansaa oli paikalla erittäin rajallisesti. Siitä huolimatta tai juuri siitä syystä, sain myös uusia tanssituttavuuksia.

Juhlayleisöä oli viihdyttämässä Anita Hirvonen & La Strada, sekä Kari Harju yhtyeineen (trio)? Hirvonen ja taustavoimansa hoitivat osuutensa rutinoidulla ammattitaidolla, jotka olivat myös keränneet kohtuullisen suuren fanittajajoukon. La Stradan soitossa oli tempot paikallaan, myös hitaassa valssissa, jonka sain tanssia uuden tanssituttavuuden kanssa, peräti mallikkaasti.

Kari Harjun bändissä basso oli soolosoittimena, eli se jyräsi lahjakkaasti kaikkien muiden soiton yli! Hampaitteni paikat olivat taas koetuksella. Olen aina luullut, että basso kuuluu rytmiryhmään, jossa sillä on erittäin tärkeä tehtävä, eikä soolosoittimeksi. Toisaalta taas sanotaan, että basso on bändin munat, mutta täytyykö niiden olla niin pahuksen suuret? Täytyy varmaan muuttaa käsitystään, että ei jää pahasti jälkijunaan tässä tanssimusiikin kehityksen voittokulussa. ;)

Ilta oli kokonaisuutena ihan kiva, huomioon ottaen juhlayleisön rakenteen ja kun etukäteen olin asennoitunut illan kulkuun tietyllä tavalla. Pääasiahan on että juhlayleisöllä on hauskaa.

Tänään ensivierailulle, jokunen vuosi sitten uudistettuun, Käenkoskikeskukseen, Parkanoon ja sinnekin tietyllä asenteella, että ilta onnistuisi.

Tavataan kesälavoilla!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu