TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Minkä alan ihmisiä täällä ? (Puujalka 2005-06-22 20:24)

Minkä alan ihmisiä täällä ?

Puujalka
2005-06-22 20:24

Tällä viikolla on täällä ollut kaikenlaista galluppia.

Tästä johtuen tai siitä huolimatta lisää kyselyjä.

Tanssiharrastajissa lienee väkeä kaikilta aloilta.

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin?

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ?

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ?

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun

Senior 2005-06-22 21:59 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? Eläkeläisenä eroon päässeena IT-alalta.

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? Piti tulla kemisti, ja tulee ehkä möhömaha, jos tanssin lopetan.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä'? Sunnattomasti hyötyä: pitää jenkkakahvat poissa ja painon kurissa.

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun Suhtautuivat aikoinaan hyvin positiivisesti.

Talvikki 2005-06-23 9:18 =>

Nyt juuri yritän keksiä mitä tarjoaisin neljälle japanilaiselle bisnesmiehelle lounaaksi. Kai se kala kuiteskin on varmin.

Pienenä olin sanonut että minusta tulee isona ihminen tai joulupukki.

Työkaverit tietää harrastuksestani ja ovat hienotunteisen kannustavia.

Krisse 2005-06-23 9:31 =>

Nykyään:DI/konsultti

Piti tulla opettaja ja lääkäri ja arkkitehti ja taiteilija ja johtaja.

Tanssista on hyötyä, ryhti ja kunto paranee. Haittana huonontunut jumputusmusiikin sietokyky.

Tietää, suhtautuvat positiivisesti. Kaikilla on omat harrastuksensa, ei tämä ole sen kummempi.

4711 2005-06-23 9:40 =>

Jaha, juhannusvalheenpaljastustestit viedään huippuunsa...

Viestintä ja multimedia, yrittäjä, vähäsen eläkkeellä mutta ei koskaan täysin eläkkeellä.

Luokkakavereiden mielestä ylioppilas ja hiihtäjä, itse en osannut silloin vielä kuvitella vaan ideoinnista tehtiin osa työtäni Tampereen yliopiston pääsykokeissa.

Tanssi pitää fyysisen kunnon ja mielen virkeinä.

Yleensä ihmisiä kotona ja muualla naurattaa iloisesti; kai se johtuu tavastani esittää asia, ja lapsia äidin rokkaaminen on naurattanut kuollakseen jo vuosikymmeniä sitten. Kerron usein asiakkaillekin ja seuraan, miten he suhtautuvat... Työaika taas on suhteellinen yrittäjällä. Tänä aamuna sain nukkua yhdeksään, kun väsytti aamuöisen kotiintulon jäljiltä, mutta saatan kirjoitella aamukolmeen, kun luomisinto tai -pakko on päällä. Työpaikkani on omakotitalossani.

Stefanus 2005-06-23 10:00 =>

Eurot tienaan sillä alalla, mikä oli yksi toiveammateistani jo pikkupoikana. Mut ei mulle kukaan kertonut, että ei tällä alalla makseta kunnon palkkoja, kai perinne juontaa palkkojen heikkoudessa sinne, että tuontyyppisiä hommiahan tehdään puoliksi vapaaehtoisestikin. Vaan välillä on meinannut mennä itselläkin harrastus ja työ sekaisin. Joitakin lippueuroja pienimuotoisesti urheilukirjoittamisesta.

Tanssi on yksi tapa liikkua, tukee hyvin työtä, pitää fysiikan kunnossa. On aloja, millä olisi hyvä huolehtia omasta fysiikasta, muuten saattaa "katu-uskottavuus" vähän hävitä.

Eihän tanssiharrastus ole mikään salaisuus, eikä edes häppee, et pitäs salailla. Mieluummin kannustan muitakin mukaan, mihinkäs sitä ammattitaudista pääsis.

Netillä vierailen sekä että, työaikana ja työn ulkopuolella.

Trixie 2005-06-23 10:16 =>

Visuaalinen suunnittelu / markkinointiviestintä.

Lapsena ratsastaja / kirjailija, myöhemmin valokuvaaja. Olen nyt toiveammatissani, en tosin tiedä mitä teen 10-15 v päästä..

Ei mitään haittaa tanssiharrastuksesta, hieno harrastus kaikin puolin.

Kaikki eivät vielä tiedä, eikä tarvitsekaan kun eivät tajua asian hienoutta - "humppa"-leima ei oikein sovi imagoon...kerron kyllä silti useimmille, mikäli voin valottaa asiaa tarkemmin. Tanssi-intoni on kyllä kekkereissä huomattu...

Käytän...onhan pakko välillä pitää breikkiä... Eikä ole kukaan vahtimassa - teen nykyisin etätyötä! Mistä työnantajalle suuri kiitos...kyllä täällä joustetaan joskus yöhön asti kun tarve on.

Pia M 2005-06-23 10:38 =>

- Tietotekniikka, käyttöliittymäsuunnittelija. Ja sivutyönä tanssinohjaus.

- Oh huijaa, vaikka mikä. Ei kuitenkaan pitänyt tulla ainakaan käyttöliittymäsuunnittelijaa tai tanssinohjaajaa. Pitää tulla isona... ööh? Aikuinen?

- Tuo noin, niin, ei siitä haittaa ole, kai, jossei lasketa sitä että muuan avioliitto meni tanssiharrastuksen sivutuotosten myötä.

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan
- Tietäähän nuo, sekä myös sivutyöstäni, ja ihan kunnioittavasti suhtautuvat. En muista ikinä kenekään haavi auki ihmetelleen, ennmmin innostuvat että sehän on hieno harrastus!

- Käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun
- Kello on 10:37 torstaina ja loma ei ole vielä alkanut... mitäs luulisit? :-)

Leevi 2005-06-23 11:06 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? -Ennen kutsutiin eri nimellä, nykyään ICT-ala.

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? -Vielä isompi.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä'? -Kunto on noussut ainakin metrin, ja paino pudonnut (kunhan nyt ei enää).

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan -

-Jotkut tietävät, varovaisen myönteisesti suhtautuvat, melkein voisi kuulla ajatuksen "kuinkas tuo puujalka on oppinut tanssimaan, oppisinkohan minäkin.."

käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun. -Käytän työpaikan aikaa ja laitteita, -työn luonne sallii sen.

Humppis 2005-06-23 11:02 =>

Täysin alaton jo. Kohta jalatonkin.

Sotavaltio maksaa eläkkeen.

Siviilistä en mitään tiedä. Taisin olla siviili viimeksi alle 8-vuotiaana. Sitten astuin Käksalmen Partiojoukon riveihin Pulkkilanharjulla. (On se käk eikä käki. Salmi oli nimittäin alunperin ruotsinkielisissä Kustaa III:n aikaisissa kartoissa Käck salmi, mutta vääntyi sitten tuohon nykymuotoon)

Ei haittaa työntekoa. Työ -mitä se on?

Eal 2005-06-23 11:19 =>

>Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin?

Tietotekniikka, tarkemmin sanottuna Fortran-ohjelmointi VAX/VMS-ympäristössä, olen siis katoava luonnonvara

>Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ?

DI ja/tai maisteri.

>Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ?

On.

>Tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan

Tietävät, ja pomoa myöten vittuilevat.

>Käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun

Jaa niinkuin nytkin?

Anri 2005-06-23 11:58 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? Sillä säälittävällä opintotuella ja kesätyörahoilla (ala vaihtelee) kuljetaan.

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? Piti tulla -osasto on kasvanut jatkuvasti, etenkin viimeisten parin vuoden aikana. Mainittavia aloja opettaja, nuortenohjaaja ja prinsessa. Mikä sitten oikeasti tulee, niin toivottavasti viestinnän tai markkinointiviestinnän työntekijä. Todennäköisesti työtön sellainen.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ? Juu ei!

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan Kaverit ovat jo tottuneet, mutta jos uusille tuttavuuksille kertoo, niin nauretaan kyllä pitkään. Tosin toiset sanovat haluavansa lähteä mukaan, mutta eivät koskaan lähde.

Averell 2005-06-23 16:29 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? --> Rakenteiden parissa, rakennuskonsulttina. Ruutua tälläkin alalla saa tuijotella päivät pääksytysten milloin ei istuta loputtomissa palavereissa.

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? --> Tuli mitä tuli. En muista. Tai muurarihan minusta piti isona tulla. Oikeastaan tulikin, mutta se ammatti taisi jäädä matkan varrelle jo nuorena.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ? --> Eipä juuri. Mitä nyt työkaverit naljailee joskus. Lääkäri taas kehuu hyvää liikuntaharrastusta. On jokunen työkaverikin tähän harrastukseen "hurahtanut".

Candice 2005-06-23 17:19 =>

A)Olen ammatinharjoittajana ja käyntikortissa lukee meikkaaja-maskeeraaja/-kouluttaja ja musiikkijuontaja (eli dj)

B)Sitähän ei vielä tiedä, mutta toivottavasti isoksi kasvu on enemmän henkistä kuin fyysistä ;) Tunnen olevani nyt oikealla tiellä..

C)Soittohommissa on tietenkin hyötyä tanssitaidosta, osaa soittaa "paremmin" kun ymmärtää musiikkia myös tanssijan kannalta, meikkaamisessa en ole huomannut mitään hyötyjä :)

D)Työkaverit tietää mutta eipä siitä ole koskaan mitään sanomista ollut, ei puoleen eikä toiseen. En käytä tanssi.net:iä työaikana koska en työskentele koneen ääressä/kotona..

Hannes 2005-06-23 20:18 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? Kunnalla töissä, opettamassa 13-15 v. paukapäitä.

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? Piti tulla lentäjä, tai päinvastoin mutta tuleekin toivottavasti ihan vain hyvä kansalainen ja iloinen veronmaksaja.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ? On, erittäin merkittävästi!

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun Kyllä ne tietävät ja ihmettelevät. Kunnan koneet on tehty käyttöä varten...( paitsi lapiot.)

Tuulispää 2005-06-23 23:11 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? -Hoitoalalla (ja miehen kukkarosta otan lisää, kun on niin pieni palkka.)

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? - Balettitanssija/ äiti. Viimeinen vaihtoehto on toteutunut.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ? - Sekä- että

Tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan? - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun? - Kyl maar jaksavat ihmetellä, että miten minä jaksan niin ahkerasti hypätä ja kettuilevat jos unisena saavun töihin... Tälleen yöllä ehtii työpaikan laitteita ja työaikaa tuhlata, muina aikoina ei ehdi, valitettavasti.

Slovari 2005-06-23 23:29 =>

"Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin?"

- Myynti-/asiakaspalvelualalla koko työikäni

"Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ?"

- "Piti tulla": Äidin kertoman mukaan palomies, isä taas kertoi minun halunneen timpuriksi. Hiukan on mennyt ammatinvalinta ohi noista toiveista! "Tulee": jos tuon JET:n sais alta pois, niin sit joskus ehkä, hmmm..

"Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ?"

- Yllättävän helppo saada jutunjuurta tanssiharrastuksesta, joten pelkkää hyötyä!

"Tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun?"

- Tietävät. Yleensä kommentit: "Kuin sä jaksat?" Tottakai käytän, työn mukanaan tuomia luontaisetuja..

-yksöisveen s-

MJH 2005-06-24 12:01 =>

Ihan aito maanviljelijä olen , eurot tulee rehuohran viljelystä jos tulee , talvella sitten paiskitaan metsätöitä omissa metsissä tätä ennen taisteltiin lehmien kanssa yli 20v ja tuotettiin maitoa ja siinä samalla etsittiin käsi ja konelypsytaitoista ja korvapuustin tekotaitoista emäntää....nykyisin vain tanssitaan.... Isona piti tulla varmaankin mv... Tanssiharrastus ei haittaa yhtään siviilielämää....ei myöskään työt. Naapurin isännät kyllä tietää ja ihmettelöö.... Laajakaista on oma ja saa käydä koska tykkää... Onkohan muita saman alan tanssiharrastajia palstalaisissa.!

Talvisaapas 2005-06-25 2:25 =>

No ensin minusta tuli kiemuroiden kautta tilintarkastaja kunes 7-vuotta sitten paatin ryhtya laitesukellusopettajaksi ja silla niita pesoja tienataan,tosin ei paljon.

Minusta piti tulla nayttelija tai autonasentaja vaan eipa tullut,paitsi etta varsinasita naytelmaahan tama koko elama on.

Tanssiharrastus on aina kuulunut kuvioihin aina 4-vuotiaasta saakka joten ei sita kukaan ihmetellyt.

Hyva jussia kaikille.

Susanna 2005-06-25 6:59 =>

- Mutkien kautta harrastuksesta tuli työ. Tietoliikennealalla mm. konsulttina

- Laulaja, tanssija, parturi-kampaaja...jaa-a, eipä ole ammatillisessa mielessä mikään haave toteutunut. Isona ? ...kai se yrittäjyyden puolelle kallistuu, jossain elämänvaiheessa.

- Kilot pysyy kurissa, tapaa uusia ihmisiä, mieli pysyy iloisena...

Tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan?

- Osa tietää ja osa ei. Kannustaen suhtaudutaan.

Käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun?

- Tottakai. Tietysti etätyömahdollisuus mahdollistaa sen.

Punatukkainen 2005-06-27 21:51 =>

Olen sitä mitä halusinkin, taiteilija. Eurot elämiseen tienaan opetustöillä. Tanssiharrastus on tuonut elämääni iloa ja ystäviä ja uusia haasteita, sillä olen päättänyt oppia ihan oikeesti tanssimaan. Tällä ruuhkaisella kotikoneella yritän silloin tällöin saada oman käyttövuoron tanssinetin selailuun. Mutta työhuoneeni lattiaa olen kyllä kuluttanut askelkuvoiden harjoitteluun :)))

Hambi 2005-06-29 23:02 =>

Aina olen ollut kiinnostunut biologian ja kemian yhdistämisestä biotekniikassa, erityisesti, mikäli sovellus on jollakin tavalla ympäristöaiheinen tai liittyy syömiseen/polttoaineisiin. Tutkintoni on vieläkin kesken, joten en osaa varmaksi sanoa, mitä valmistuttani osaan tehdä. Tällä hetkellä saan tuloa ympäristöaiheisen bioteknisen prosesin operoinnista ja tuotekehityksestä.

Tanssiharrastuksesta on hyötyä tutustumisena potentiaalisiin asiakkaisiin ja asiantuntijoihin poikkitieteellisesti sekä fyysisen kunnon ylläptäjänä.

Tanssiharrastuksesta on hyötyä siviilissä hyvänä fyysisenä kuntona ja kehon motoriikkana. Harrastamisesta taas on haittaa heikosti nukuttuina öinä ja ajankäytöllisinä ongelmina.

Tanssinettiä pyrin selaamaan vain taukojen aikana / odotusaikana kohtuudella työpaikan laitteilla, mikäli sellaisia on ylipäänsä käytettävissä. Työnantajan korvaama aika on tarkoitettu työhön. Työtehon on parannuttava, jos esim. käytän tanssinettiä työnantajan resursseilla virkistäytymiseen.

Luuseri 2005-06-30 10:35 =>

Millä alalla tienaat eurosi esim. tanssilippuihin? Toisten perstaskusta yleensä.

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona ? Bussikuski, mutta siinähän pitäis tehdä töitä, joten eipä tullut.

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä' ? Rahat ei taho riittee elämisseen, mut tanssilippuihin kyllä.

- tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun

Työkavereita ei oo, vaan asiakkaita. Eipä ole yhtään asiakasta mun tanssiharrastuksen takia vielä karkuun lähtenyt. Aina työkonetta käytän nettisurfailuun ja rutosti työaikaa.

VeeKoo 2005-06-30 13:49 =>

Sosiaalidemokraattien talutusnuorassa.

Mä olen se mitä olen. Minusta piti vanhempien mielestä tulla pappi, naapurin mielestä olin jo iso p ja itse tahdoin Liverpoolin piilokärjeksi. Sittemmin olen siirtänyt vastuun Hyypiälle.

Työkaverit EIVÄT halua tietää tanssiharrastuksistani enempää... Kiistän myös että käyttäisin työkonetta moiseen tarkoitukseen.

Jos vaihtaa viinan läträämisen lavatanssiharrastukseen, niin eikö se ole jo papukaijamerkin arvoinen suoritus. On tullut paljon ystäviä ja vihamiehiä; ei tarvitse olla yksin!

Vellamo 2005-06-30 13:49 =>

Vähäiset euroni tienaan myyjän hommista.

Minusta piti tulla toimittaja, näyttelijä, kirjailija, rekkakuski... Enköhän kuitenkin palvelualalla jatka vielä jonkin aikaa. Isommaksi saatan tulla, aikuiseksi en ikinä!!

Tanssiharrastuksesta ei ole haittaa, joskin nuorimmat työkaverit eivät oikein ymmärrä, miten sama ihminen voi olla raskaan rockin ja metallin ystävä ja silti keikistellä humppatansseissa kukkakretongissa. Niinkuin ne nyt olisivat mitenkään toisensa poissulkevia asioita. Hmph.

Jaa, taisinkin vastata viimeiseeen kysymykseen jo edellisessä... No, työaikana en pysty nettiä selaamaan, se on hoidettava vapaa-ajalla.

Ahool 2005-06-30 15:31 =>

Tällä hetkellä saan elantoni etyylialkoholin kanssa läträämisellä ja mittaus-, säätö- sekä energiateknisellä osastolla toimimalla tietokoneitten sekä kaikenlaisten prosessi-instrumentointiin ja automaatioon liittyvien laitteitten kanssa. Niihin kuuluvat usean valmistajan laitteet lasereista pneumaattisiin toimilaitteisiin. Lisäksi toimin IBM: n isojen tietokoneitten pääkäyttäjänä jne. Siis kaikenlaista elektroniikkaa jo monen vuoden kokemuksella. Ensimmäinen mikroprosessorikurssi oli vuonna 1979.

Teen sitä työtä, jota 1970 lähdin opettelemaan ja en ole koskaan ollut työtön. Olen vain joutunut vaihtamaan muutaman kerran asuinlääniä työn perässä. (paljasjalkainen stadilainen, nyt Etelä- Pohjanmaalla, välillä Satakunnassa ja Hämeessä)

Tanssi tuli kuvioihin vuonna 1999.

Työkavereita olen saanut muutaman mukaan tanssikursseille ja tanssimaan seuralaisineen ja muutamat soittelevat hääkeikkoja. Tässä työpaikassa on minun lisäkseni kaksi kursseilla käyvää tanssihullua, joten meitä on kolme prosenttia henkilökunnasta.

Ymmärrystä tähän harrastukseen en ole kysellyt, koska työkavereitten ilmeet kertovat kaiken. He harrastavat sukeltelua, lentämistä, suunnistusta ja jopa pesäpalloa, ja ainoastaan "ihmettelevät" ollessamme firmailtaa viettämässä naistentansseissa tanssituttujeni määrää ja laatua. (Kiitos kaikille tanssitutuille !!!).

Leila Mäenpää 2005-06-30 18:59 =>

Tienaan päivisin rahat olemalla vastaavana eräällä kansainvälisen yrityksen liikepaikalla , toisin sanoen ammattini on liikepaikkavastaava. Lisäksi talvisin, (iltaisin ja viikonloppuisin) toimin tanssinohjaajana n. 2-3krt/vk.

Piti tulla pikkulikkana kuulemma hammaslääkäri....

Hyötyä on harrastuksesta ollut ja paljon varsinkin tämän kunnon pitämiseksi jonkinmoisena. Ei varmaan enää hyvässä lykyssä olisi työelämässä, jos olis tämän MS-tautinsa kanssa ruvennut sängyssä makaamaan. Lisäksi hyötyä sosiaalisen elämän kannalta - saanut paljon tuttuja ja ystäviäkin ympäri Suomea samanhenkisistä ihmisistä.

Kaikki työmaalla tietää! Koko ajan ehdotellaan, että pitäisi kuulemma opettaa firman väkeä tanssimaan.

Ei pysty työaikana käyttämään nettiä, kun työmaalla ei ole.

Nanna 2005-07-01 1:08 =>

Useammallakin tienailen, kauneusala on enää sivubisnes-palasin omiin juttuihin. Nyt autokoululla.

Eka piti tulla poliisi-en täytä hakuehtoja. Sitten (n.10v)nuoriso-ohjaaja, mikä olen. Ekasta autokoulusta (n.16v) liikenneope, mitä teen todeksi parhaillaan.

Kumminpäin se kysymys oli? Työt tuppaa haittaan harrastusta, että ehtii treeneihin. :)En oikein osaa kuvitella, millasta olisi, jos ei tanssisi, joten en osaa vastata. (Toisin päin ajateltuna: Viime kesänä kävin työmeikeissä usein tansseissa ja moni mies kehui kauniita silmiä - ja meikkiä!)

KAIKKI tietää. :) Kerron siitä kaikille. Yleensä tosin jenkkitansseista ja sitten selitetään, että ei mitään kantri-/rivitanssia. Siitä tulee puhe, että käyn lavoilla myös. Kaikki suhtautuu ok. Toivottaa kisaonnea ja vapaata saa leireihin tai treeneihin jne. Moni innostuu itsekin koittamaan. :)

Nettiä pääsee aina käyttelemään toimistolla. Olen itse aika ankara. Tosin oma netti alkoi toimimaan pari tuntia sitten (parin kk jälkeen), joten en nyt malta mennä nukkumaan!!!

Nanna 2005-07-01 1:19 =>

Hei, back to kanava...

Muutin mä tanssin takia vuosi sitten Kankaanpäästä Turkuun! Että se ainakin hyötyä tanssista... Tosin paritalossa oli kivempi asua ja neliöitä oli kolme kertaa enemmän, mutta tanssia saa! Tietysti sinkkuillessa tanssi vaikutti aika paljon. Hyvällä.

Paavo 2005-07-01 9:29 =>

Kaikenlaisia vastauksiakin on varmaan tullut. Tässä vähän lisää.

Toistaiseksi en ole tienannut euroja. Tarkoitus kyllä olisi.

Isona minusta piti tulla varakas mutta kun tuon tienaamisen kanssa on ollut vaikeuksia.

Tanssiharrastuksestani on ollut yksistään hyötyä.

Työkavereitani ei harrastukseni kiinnosta. Työpaikan laitteita käytän tanssinetin selailuun yhtälailla kuin omia laitteitani työn tekoon. Reilu peli puolin ja toisin.

Murphy 2005-07-01 16:35 =>

Sari on ylioppilasmerkonomi Kokkolasta. Kävi Tampereella jonkun ATK-kurssin ja tapasi siellä Riston. Risto on paksusähköasentaja ja töissä Tapiolan energialla, huoltomiehenä. Sari omistaa avoimen yhtiön yhdessä ystävättärensä kanssa, on siis pensasperunayrittäjä. Yritys on avoin sikälikin että tulorahoitus on vielä täysin avoin.

Dr. 2005-07-01 19:16 =>

Tervehdys

Euroni tanssilippuihin tulevat valtiolta, jonka palveluksessa tutkin sähkötekniikan ihmeitä ja opetan niitä sitten tulevaisuuden toivoille.

Setäni sanoi minua tiedemieheksi kun olin näsäviisas pikkupoika. Tiedemieheksi asti en ole vielä kohonnut, mutta olen siihen hommaan hankkinut koulutuksen.

Tanssimisesta on minulle pelkkää hyötyä omassa aivotyöläisen ammatissani. Tämä on niin loistavaa päänhuoltoa kuin olla voi. Samalla tulee huollettua myös kroppaa.

Kyllä työkaverit tietävät. Aloitin tanssin yhden kilpaa tanssineen työkaverin yllytyksestä.

Työpaikalla en kerkiä nettiä selata, eikä aivotkaan taivu tanssin miettimiseen työaikana. Kotona tätä kerkiää jonkin verran tekemään valtion laitteilla.

Puujalka 2005-07-05 10:14 =>

Täytyypä itsekin vastata omaan kalluppiin. Ja luonnollisesti selkokielisesti kuten ikäkalluppiinkin.

Puujalka saa leipänsä ja rahat tanssilippuihin firmasta, jonka tuotteista ja palveluvalikoimasta päättää 200-henkinen, erittäin viisaista naisista ja miehistä valittu porukka. Tämä 'hallintoneuvosto' pitää kokoukset Helsingissä. Ja kokouspaikka näkyy esim. junan ikkunasta kaupungista poispäin lähdettäessä vasemmalla puolella. Myös kaikki palstalaiset osallistuvat firman rahoitukseen palkkakuiteissa näkyvien miinusrivien kautta.

Asiakkaat on usein tyytymättömiä jaettavien hyödykkeiden (pääosin raha) tasoon ja saantiehtoihin. Ja nämä tuotteet ovat kaikille samat asuinpaikasta riippumatta. Toimen luontaisetuna on valitusten kuuntelu 'hallintoneuvoston' tekemien ehtojen oikeudenmukaisuudesta jne. Itse firmalla ei ole oikeutta muuttaa tuotteiden sisältöä millään tavalla. Pykälien mukaan toimitaan.

Toimenkuvaan kuuluu alttaripalvelusta (tämä ei liity kirkon toimintaan), atk-järjestelmien testausta ja käyttäjien koulutusta. Näiden takia melkoisesti matkustelua eri toimipaikkojen välillä.

Alttaripalvelua (asiakaspalvelua luukulla) noin kerran viikossa ja kesäisin vielä useammin. Pääosin toimipaikalla keskityn kuitenkin asiakkaiden toimittaminen kirjallisten dokumenttien käsittelyyn. Tuloksena on yleensä rahaa tilille, mutta valitettavasti joskus asiakas saa kotiinsa postin mukana vain pelkän paperin.

Palstalaisista ainakin Julialla on palkkakuitissan saman firman logo.

Isona minusta piti tulla verurinkuljettaja, kun pikkupoikana päästiin kaverin kanssa veturin kyytiin Riihimäen asemalla usein aikaa vietettäessä.

Tanssiharrastuksesta on kovasti hyötyä siviilissä. Työstressin poistossa tanssi auttaa erinomaisesti.

Työkaverit pitää outona, koska heidän käsitys tanssista on yhtä kuin KIV-tanssit.

Työpaikan koneita käytän hyvällä omallatunnolla tanssinettiin, koska siihen menee vähemmään aikaa, kuin toisilla tupakointiin.

Veerushka 2005-07-05 11:18 =>

Jotenkin kuulostaa siltä, että minullakin on palkkakuitissa saman "firman"logo kuin Puujalalla ja Julialla.

Pienenä haaveilin tulevani keittäjäksi, kilpahiihtäjäksi tai korvalääkäriksi. Varsinkin haave kilpahiihtäjässä on herättänyt hilpeyttä kanssaihmisissä...

Työaikaa käytän suht. hyvällä omalla tunnolla, kohta tosin saan oman koneen kotiini käyttöön ja voin seurata tanssinettiä siellä.

Työtoverit suhtautuvat tanssiharrastukseen kiinnostuneina ja harmitellen ettei itsellä ole aikaa/mahdollisuutta harrastaa samaa lajia...

Aarre 2005-07-05 12:43 =>

- Laskentahommissa

Mikä sinusta piti tulla/tulee isona?
- Piti tulla eläinlääkäri

Onko tanssiharrastuksesta hyötyä/haittaa 'siviilissä'?
- Pysyy kunnossa ja tulee hyvä mieli. Haittoja ei mielestäni mitään.

Tietääkö työkaverisi harrastuksestasi ja jos niin miten siihen suhtaudutaan - käytätkö työaikaa/työpaikan laitteita tanssinetin selailuun
- Kaikki työkaverit tietävät. Vedän tanssikerhoa työpaikassamme. Kovin pieni osa, noin 1-2% koko henkilökunnasta, on mukana kerhomme toiminnassa. Se ehkä kuvaa suhtautumista tanssiin. Meillä olisi tanssiharrastuksen kannalta ihanteellinen sukupuolijakautuma, suurinpiirtein yhtä paljon on miehiä ja naisia töissä, mutta ongelma on sama kuin lavoillakin; naisia olisi kovasti tulossa, mutta miehiä ei saada liikkeelle.
Tanssinettiä seuraan jatkuvasti töissäkin, mutta sitä en ole kertonut kenellekään.

Dalle 2005-07-05 14:04 =>

Minkä alan immeisiä sitä ollaan?

- taloushallinnossa, edelleen.

Mikä sinusta piti tulla/ tulee isona?

- aika tappina olin ilmoittanut että menen Elviksen kanssa naimisiin. No siitä ei mittään tullu, voihan priscilla. Seuraavaksi haaveilin kait rikkaista naimisista, ei tullu siitäkään mittää. Sitten piti alkaa miettii tosissaan, millä ne tanssilippunsa ja mascaransa maksaisi, joten kaupallisen alan koulutus oli lyhin tie onneen. Isona minusta taitaa tulla vielä isompi?

Onko tanssiharrastuksesta ollut hyötyä/ haittaa?

- on ollu, molempia. Firman juhlissa hyötyä, kun tietävät tanssitaitoiseksi. Ekana lattialla. Haittaa on ollu sen verran, että viikolla ei jaksa mennä tanssimaan, aamuherätykset...!

Tietävätkö työkaverit harrastukesta?

- no totisesti tietävät. Ei ne kuuroja oo.

Käytätkö työpaikan laitteita tanssinetin selailuun?

- mitäs luulette? Kaffeeaika kohta, eikä kotona.

Julia 2005-07-05 21:17 =>

Puujalka voisikin tehdä minulle puusta firman logon eläkepäiviä varten, että muistaisin varmasti, mistä vähäiset eurot ovat kotoisin. Kun se Autiosaaren puuauto meni lapselle. On oikeassa paikassa ja käytössä.

Siitä palkkakuitin logosta. Sanottiin joskus, että se on lökäpöksyn kuva ja vapaaehtoisesti jopa ompelin sen käsin kirjailemalla urheiluseuramme lippuun, jota heiluteltiin menneinä vuosina Peurungan kuntoutumiskeskuksessa lentopallokisoissamme vuosittain.

Tanssilippuja suurempi menoerä nykyisin ovat matkakulut. Mutta harrastuksensa kullakin ja menoeränsä....

Minusta tuli pienenä kilpahiihtäjä aika isoksi tytöksi saakka....(Veerushka !!!)ja siinä sivussa erilaista humanitääristä elämäntapaa. Isona, kun en kykene tanssimaan, katselen maailmaa.

Tanssi harrastuksena hiihdon, rullaluistelun ja pyöräilyn kanssa on pitänyt kunnon yllä. Tuttavat, ystävät ja sukulaiset tietävät tanssihulluuteni, mutta onneksi eivät koko hulluutta. Enemmän ovat kiinnostuneita tangokilpailuista. Samoin työpaikalla. Voin helposti käyttää liukuvaa työaikaani esimerkiksi, jos olen menossa kauemmaksi. Pinssinkin ovat jotkut nähneet, mutta en ole katsonut aiheelliseksi kovin selittää sitä. Varsinaisia tansseissa kävijöitä on vain joku silloin tällöin.

Haittaa ei ole ollut tanssiharrastuksesta. Päinvastoin. Monia mukavia hetkiä niin kuin eilen illalla saunamatkalla maalla tyttären poikakaverin kotona olimme isolla joukolla. Iso tasainen pihanurmikko ja isäntä sanoo, että leikattiin tuo nurmikkokin, että jos nyt vihdoin pidetään ne tanssikurssit.

Kotona on hyvä tietokoneyhteys, mutta joskus saatan töissä vilkaista palstaa ja on pitänyt olla erityisen kiinnostava ja koskettava aihe, että olen siihen osallistunut. Yleensä työtahti on sellainen, ettei muistakaan yksityisasioitaan.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu