TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hiukan Kolmiksesta, mutta pääasiassa cha chaan linjoista! (Pia M 2005-06-06 8:36)

Osaamisesta, huomioimisesta, harjoittelemisesta

Pia M
2005-06-06 11:51

Tuosta cha chasta... Vaikka sinun ja Mvaarin opetuksessa olleena olen täysin samaa mieltä kanssasi, niin ei se toimi millään lavalla tuolleen oikeaoppisesti. - Joukossa on aina niitä, ketkä eivät huomioi keskellä tanssivia, vaan itsepintaisesti tanssivat keskiön läpi. Ja kun vieraampi mies vie, niin daamilla ei ole muuta valtaa kuin vikistä mukana ja yrittää olla survomatta ketään sivullista käsillään ja taka-askelillaan =o/

Se on helppoa kun sen osaa. Me vähemmän taitavat katselemme kateellisena ja yritämme oppia. Harjoitushan se on mikä mestarin tekee?

Mikähän tässä viestinnässä taas meni pieleen (vai menikö mikään)...?

Tanssijan tanssi_taito_ on yksi asia, ja tilankäyttö ja muiden huomioiminen toinen. ON totta, että aina on niitä jotka eivät huomioi, mutta on myös totta että on paljon heitä jotka eivät tule ajatelleeksi, ja tämä on se kohderyhmä jolle viestini suuntasin. He, jotka eivät piittaa, tuskin piittaavat minun kirjoituksieni jälkeenkään.

Se, että muut väittävät katselevansa minun ja MVaarin tanssia kateellisena, ei liene missään tekemisissä sen kanssa, että olisi hyvä jos ihmiset oppisivat miettimään tanssin linjoja ahtaissa tiloissa. Ei se koskaan toimi 100%, mutta jos edes 75% joskus?

Mitä miehen viemiseen tulee, jos luet kirjoitukseni uudestaan niin kohdensin vinkin nimenomaan miehille: kun mies vie daamin parketille, olisi hyvä jos hän ensimmäisenä tsekkaisi missä linjassa suurin osa muista chachaajista aikoo ryhtyä tanssimaan. Ei siis minkäänlaista kritiikkiä tässä sinulle osoitettuna.

Ja mitä tulee käsien ja taka-askelen mittavuuteen, siihen voi jokainen kiinnittää kohdallaan huomiota. Olen itse joutunut lyhentämään omaa taka-askeltani rankasti, kuitenkin olen koko ajan tanssinut saman ukon kanssa, eikä ukon viennissä ole tapahtunut muutosta. Olen ihan itse harpannut kirahvinkoivillani puolen metrin taka-askelia... (tässä en tarkoita sitä että sinun taka-askeleessasi olisi korjaamista, vaan puhun yleisemmin siitä että näihin asioihin voi kyllä itsekin vaikuttaa) - ja mieshän ei ole se joka esim. checkissä määrää naisen ulkokäden tekemiset. Nainen itse päättää, huitaiseeko koko käsivarren ojennuksen vai pitääkö käsivarren lähempänä vartaloa.

Tietenkin harjoitus tekee mestarin. Mutta kai harjoitteluaikana voi ottaa vastaan vinkkejä kuitenkin? ;-) (ja milloin sitten mestari on valmis... ei koskaan...)

Puhun vain omasta puolestani. Mielipiteeni eivät edusta Tanssinetin yleistä kantaa, eikä tarkoitukseni ole loukata ketään eikä osoitella ketään henkilökohtaisesti.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu