TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kesäilta Kangasalla. (Andreas 2005-05-22 18:32)

Kesäilta Kangasalla.

Andreas
2005-05-22 18:32

Lauantai-illan hiljakseen lähentyessä tanssien alkamisajankohtaa, aloin myös valmistella lähtöä ”kotilavalleni”. Parikymmentä minuuttia ennen tanssien alkua käänsin humppamobiilin keulan kohti Kisarantaa. Saapuessani lähemmäksi tanssipaikan parkkialuetta oli sinne menossa myös muita varsin runsaslukuisesti ja pysäköitynä jo useita autoja. Syy taisi olla siinä kun sen tanssipiletin sai pari euroa edullisemmin ennen kahdeksaa.

Lauteilla ahkeroi Helmiorkesteri, joten tanssimusiikki oli taattua tavaraa. Yllättävän vähän paikalla oli tanssituttujani joten tanssimiseni jäi hieman vähäisemmäksi. Kaikkinensa tanssikansaa olisi sopinut paljonkin enemmän. Toinen syy tanssimäärääni selittyi taas sillä hitaudellani. Onneksi kaikki hitaat valssit pääsin sentään tanssimaan ja mikäs sen mukavampaa. Ilta kului osittain myös seurustelun merkeissä tuttujen kanssa, tulihan hoidettua samalla sitä sosiaalistakin puolta.

Eräässä vaiheessa iltaa kun orkesteri soitti jivettävää musiikkia, haahuilin tuolloin eteisen puolella, vaatenaulakon tyttö pokkas jivelle, vaikka ei ollutkaan naisten haku. No, mikäpäs siinä, laitoimme jiveksi siinä eteisen kivilattialla, oli muuten sopiva luisto eikä kukaan töninyt. Kappaleen loputtua saimmekin aplodit eteisessä olijoilta, joten pokkasimme kiitokseksi. Toinen kappale tanssittiinkin sitten muitten kopteerajien joukossa keskellä salia. Varsin kehityskelpoinen nuori tanssidaami ja oikealla asenteella, kiitos vielä kerran haustasi ja tanssistasi.

Naisten haulla taas vaaleanharmaat kengät vetivät puoleensa minun vaatimatonta tanssitaitoa vieläkin vaatimattomammalla tanssitaidolla omaavia tanssidaameja. Pakkejahan en anna jos olen rivissä, vaan lähdin parketille niin kuin pitääkin.

Rumpalistillekin selvisi viimeinkin kuka on nickin Andreas takana. Itse asiassa olemme tunteneet toisemme jo useamman vuosikymmenen ajan ja tuonakin iltana olimme keskustelleet ennen nickini ”paljastumista”.

Onnistunut tanssi-ilta, taas kerran! Päkiät tosin alkoivat anomaan armoa loppuillasta, mutta kestivät kuitenkin.

Tanssillista kesää kaikille, tavataan lavoilla!

Kirjoittajan avainsanat: Kisaranta

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu