TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Naisen vartalon vaste (Päivi 2005-05-17 17:05)

Naisen vartalon vaste

Päivi
2005-05-17 22:16

Vastaan omaan kysymykseeni: d.

D-vaihtoehdoksihan oli miehen kohdalla tarjottu: "Pidän vartalokontaktissa tanssiessani siitä, että naisen vaste on minua kohti ja ilman vartalokontaktia tanssiessani siitä, että vastetta ei ole erityisesti mihinkään tietyyn suuntaan, vaan vienti ja seuraaminen tapahtuu pelkästään framella."

Eli vartalokontaktissa tanssiessani vasteeni on miestä kohti. Mitä "raskaampi"* tanssi, sitä voimakkaampaa vastetta miestä kohti usein kaipaan. Aina se ei kuitenkaan ole mahdollista, koska tulee tunne, että jos teen pienekin virheen horjutan miehen tasapainostaan.
(*Valssi, sambahumppa, nopea foksi, jne. on tässä "kevyitä" tansseja, tango, slowarit, yms. "raskaita").
Liikkuessani nenä menosuuntaan en tietenkään anna miehen vartalon suuntaan yhtä paljon vastetta, koska silloin lähtisin viemään tai kaatamaan miestä (Tämä on siis minun tuntemus.), vaan näin päin liikuttaessa vientipaine tulee miehen oikean käden kautta selkääni.

Uskoisin, että haen miestä kohti suuntautuvaa pressiä myös "kevyissä" tansseissa, mutta en ollenkaan niin voimakasta kuin "raskaissa" tansseissa. Ja tosiaan nykyään olen hieman opetellut näissä tansseissa hieman sitä miehen selkäkäteen suuntautuvaa vastetta. (Viimeksi Matin kanssa valssilla Mäntsälässä).

A-asennon tanssissa vaste on kohti miestä, mutta tärkein rooli on framella, samoin kuin täysin ilman vartalokontaktia tanssiessani.

En osaa sanoa, minkä suuntaisen vasteen annan kilpatanssimaisessa asennossa vievälle miehelle. Todennäköisesti lantion seudulta kohti miestä ja ylävartalosta neutraali (=joillekin liian vähän?)

Kirjoittajan avainsanat: seuraaminen, ryhti, tanssiasento, tanssiote, vienti

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu