TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Naisen vartalon vaste (Päivi 2005-05-17 17:05)

Naisen vartalon vaste

Päivi
2005-05-17 17:05

On jo jonkin aikaa askarrutanut hieman mieltä tämä naisen vartalon vasteasia. Jätetään nyt naisen oikean ja miehen vasemman käden vaste (lähes) kokonaan sivuun tästä asiasta ja keskitytään vartalon vasteeseen.

Suljetun otteen tansseista on siis kyse.

Ajattelin ensin avata gallupin, mutta uskon, että asiasta syntyy keskustelua, joten laitankin tämän ihan tavalliseksi keskustelusäikeeksi.

Yritän listata tässä erilaisia vaihtoehtoja, joista voit koittaa etsiä omaasi, tai sitten voit lisätä oman vaihtoehtosi.

(Pressi = vaste = viennissä ja seuraamisessa tarvittava kevyt paine)

Nämä kysymykset ovat siis miehille:

a. Pidän kaikissa suljetun otteen tansseissa siitä, että naisen vartalon pressi on aina minua kohti.

b. Pidän kaikissa suljetun otteen tansseissa siitä, että naisen vartalon pressi on poispäin minusta, kättäni vasten.

c. Pidän vartalokontaktissa tanssiessani siitä, että naisen vaste on minua kohti ja ilman vartalokontaktia tanssiessani siitä, että vaste on taaksepäin, kättäni kohti.
(Lisäkys.: Onko jotain tanssilajeja, jotka mielestäsi "kuuluu tanssia" juuri tietyllä kontaktilla ja vasteella?)

d. Pidän vartalokontaktissa tanssiessani siitä, että naisen vaste on minua kohti ja ilman vartalokontaktia tanssiessani siitä, että vastetta ei ole erityisesti mihinkään tietyyn suuntaan, vaan vienti ja seuraaminen tapahtuu pelkästään framella.
(Lisäkys.: Onko jotain tanssilajeja, jotka mielestäsi "kuuluu tanssia" juuri tietyllä kontaktilla ja vasteella?)

e. Pidän kaikissa suljetun otteen tansseissa siitä, että naisen ylävartalon pressi on aina poispäin minusta, kättäni vasten ja alavartalosta lantiotasi kohti.
(Lisäkys.: Tanssitko koskaan ylävartalokontaktilla? Jos, niin haluatko sillonkin vasteen "selkäkäteen"?)

f. Pidän suljetun otteen tansseissa siitä, että naisen ylävartalon pressi on aina poispäin minusta, kättäni vasten ja joissain tansseissa alavartalosta lantiotani kohti.

g. pidän siitä, että Päivi lopettaa nyt tuon luokittelun ja minä kirjoitan itse omat mieltymykseni.

Naisille en jaksa alkaa samanlaista listaa naputtelemaan, mutta naisetkin saavat vastata omasta puolestaan; minkä suuntaisella vasteella te yleensä tanssitte ja mitkä on ne asiat, jotka saa valitsemaan annatteko vastetta ja mihin suuntaan.

Kirjoittajan avainsanat: vienti, seuraaminen, vaste, pressi, tanssiasento, ryhti, kontakti

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu