TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Palstan tarkoituksesta (Elisa 2005-05-06 10:46)

Kaikki mitä tarvitset on tasapaino ja viennin kuuntelu

Päivi
2005-05-09 22:16

"Mielestäni ei ole lainkaan tärkeää, kuinka monia tanssilajeja osaa (entuudestaan). Pelkän foksin osaamisella voi tulla suosituksi tanssitettavaksi ja nauttia tansseissa käymisestä."

Minä en osannut sitäkään kun lavoilla aloin käymään... Koitin vain seurata viejiä.

Tai niin no, "osasinhan" minä humppaa. Lähdin humpalle ja tanssittajani kysyi omituisen kysymyksen: "Mennäänkö kävellen?". Koska en ymmärtänyt kysymystä, nostelin vain hartioitani. Lähdettiin liikkeelle ja heti parin askeleen jälkeen kolahti. Viejä lähti viemään uudestaan. Sama juttu. Kun homma toistui kolmannen kerran, viejä lausahti jotain, jota en taaskaan oikein käsittänyt. Mutta sen jälkeen tanssi alkoi kuitenkin sujumaan. Vasta paljon myöhemmin minulle valkeni, että hän oli koittanut alkuun tanssia kävelyhumppaa minun tahkotessa sinnikkäästi "tavallista" humppaa, kun en muunlaista humppaa kuvitellut olevan olemassakaan. :)

Eli foksissa ym. pärjäsin, koska kuuntelin miestä (kun en tiennyt askelia), mutta humppa ei enää sujunutkaan, koska "tiesin" (=luulin) osaavani, enkä siis kuunnellut, mitä mies teki...

Lavatanssin alkeiskurssille menin n. puolen vuoden tanssimisen jälkeen, koska halusin selvittää, mitä jalkani tekee kroppani alla tanssiessani...

Viejiä ja hauskaa piisasi kyllä hyvin siihenkin asti!

Kirjoittajan avainsanat: alkeet, aloittelija, seuraaminen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu