TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mistä pitoa nahkapohjiin? (4711 2005-05-01 21:54)

Mistä pitoa nahkapohjiin?

Johan Tokes
2005-05-01 23:43

Ovatko pohjat hioutuneet ihan tasaisiksi, mahdollisesti kiiltäviksi?

Itse olen puhdistanut kuivat nahkapohjat pyöröviilalla (moottorisahan ketjun teroitukseen tarkoitettu) kevyesti hiomalla. Siinä lähtee silloin pois lasimainen pinta ja pohjaan tarttunut hiekka. Käsittääkseni kostea nahka on pehmeämpi, joten en ole puhdistanut heti käytön jälkeen (vaikkakin 95% tapauksista vainhan kengät tanssipaikan eteisessä). Ja olen ollut tyytyväinen kenkieni tasaiseen pitoon/luistoon joka paikassa; toki lankkulattia, joka on myös hioutunut käytössä (esim. hakirivien edustoilla), on liukas (esim. Hojon lattia olisi mielestäni huoltoa vailla). Sama viila on tehokas jalkapohjan pyrkivän liiallisen ihon paksuuntumisen poistoon. Eikä maksa paljon ja kestää näissä tarkoituksissa rajattomasti (ellei vetäise sileäksi kynsiin ajamalla ja on muistanut 3,14159:stä myös ravintolisänä).

---

Loppu pelkkää pulinaa.

Ja jos joku nyt ihmettelee, miksi taisin harmitella joku kerta, etteivät pohjat "timantti"kengissäni kestä, niin tiedoksi, että ne pohjat ovat kuluneet hälyttävästi reunoistaan eli paikoista, joita ei ole tarvinnut viilata. Tiedoksi sekin, että kymmenien elämäni aikana harrastettujen urheilulajien joukossa on myös moukarinheitto (piti kokeilla sitäkin, koska kotipitäjässäni oli ikäluokassani koululaisten sm -menestyjiä) - spinit mitkä spinit! ;-9

Kun kahden tanssittoman viikonlopun jälkeen ensi viikonloppuna pääsee potkaisemaan, niin olen alustavasti ajatellut kääntää nupin ja nokan kaakkoon. Kouvolan (ja laajemmaltikin Kymen) harmaat muistot (oli toki hehkeä väri kauluksessa) tekisi mieli vaihtaa parempiin väreihin. Siellä (Tykkimäessä) on varmaankin kivat tanssit lauantaina. Ja perjantaina menomatkalla voisi käydä Monrepos'ssa - en voi koskaan unohtaa sitä kokemusta, kun avantouintien SM-kisojen (Imatralla) yhteydessä yövyttyyn Lappeenrannassa ja tultuani (istuin tuolissa) töytäistyksi takaapäin, kuului anteeksipyyntöön (sekin takaapäin yllättävästi) suukko poskelle. Sekin jäi mieleen, ettei "tietokonealalla" ollut kova sana siellä ;-) LTY:n vaikutusta kaiketikin; täytynee miettiä valmiiksi sopiva kiertoilmaisu; apuva, vinkkejä! Olisiko Krakalla ideoita?

Kirjoittajan avainsanat: Tykkimäen tanssipalatsi, Monrepos

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu